Concert inedit, cu ”solo” Z4 M40i la tobe, pentru aniversarea a 16 ani Urma

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.04.2019 - 18:16

Formația românească de rock alternativ Urma a împlinit frumoasa vârstă de 16 ani. Evenimentul a fost marcat printr-un concert inedit, desfășurat în service-ul BMW Filaret, care a inclus și prezentarea noilor modele BMW Seria 3 și Z4, și un ”solo” din tobe executat de un Z4 M40i.

SHARE

La intrarea în sala de concert, o hala de mecanică și electrică, invitații au fost întâmpinați de întreaga colecție de modele BMW Seria 3 coupé, de la ”rechin” (E21) și ”urs” (E30), la ultima versiune BMW E92, deținută de BMW Filaret, alături de noul BMW Seria 3 (G20), care este apreciat de fanii bavarezi drept cel mai reușit ”treiar” de la E46 încoace.

Noua Serie 3 a fost proiectată să fie mai sportivă și mai agresivă ca niciodată, cu o direcţie reproiectată pentru un răspuns direct şi clar, dar şi cu un sistem de suspensie care vine cu inovaţii precum amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă oferite standard. Printre noutăți, noul Seria 3 vine cu soluţii inteligente de control, precum comandă prin gesturi sau voce, faruri laser, cel mai sofisticat sistem Head-Up Display de pe piaţă și "Reversing Assistant", asistentul pentru marşarier.

Apoi, în hala proaspăt renovată, lângă scenă, de pe un elevator privea cu entuziasm mulțimea cea de-a treia generație BMW Z4. În versiune Z4 M40i, cu motor de 3.0 litri TwinPower Turbo, cu șase cilindri în linie și 340 de cai putere, roadster-ul a făcut intrarea melodiei ”Speed”, de albumul ”Lost End Found” al trupei Urma, bubuind din tobe câteva secunde în ture multe.

Dacă în 1987 BMW Z1 readucea în prim-plan ideea de roadster ca expresie pură a plăcerii de a conduce, litera ”Z” reprezentând ideea de viitor (Zukunft, în limba germană), acum noul Z4 vine cu un sistem sofisticat de soft top, acţionat electric, care poate fi deschis sau închis în zece secunde, la viteze de până la 50 km/h. Iar suspensia sofisticată (punte faţă cu dublu braţ transversal şi punte spate cu suspensie multibraţ), distribuţia perfectă a maselor, ampatamentul şi ecartamentul crescute și motoarele pe benzină cu tehnologie TwinPower Turbo (care folosesc injecţia directă, VANOS şi Valvetronic, alături de un turbocompresor) îl ajută să devină cea mai sportivă generație.

Legătura dintre Urma și BMW

Constructorul bavarez are o tradiție unică a asocierilor între mașini, tehnologie și artă, creând sau susținând evenimente, concerte și artiști în întreaga lume. "BMW foloseşte tehnologia pentru a crea emoţie, plăcerea de a conduce. Faptul că avem artişti care sunt inspiraţi de marcă şi fac proiecte în care BMW este prezent, este unul din cele mai frumoase complimente pe care le putem primi. Ne bucurăm că putem să fim parte şi să sprijinim astfel de iniţiative”, a explicat Alexandru Şeremet, Manager Corporate Communication BMW Group România.

În același timp, Mani Gutău, liderul Urma, este un fan al mărcii și, în urmă cu zece ani, a fost primul care a organizat în România o expoziţie dedicată BMW Art Cars, prezentând colecţia proprie de machete originale dedicate proiectului. De asemenea, sub numele "Art in Motion", Mani şi BMW au asigurat transportul pentru un număr mare de muzicieni de excepţie care au concertat în România, precum Natalie Cole, Bobby Mc Ferrin, Duke Ellington Orchestra, Narcotango, Al Jawala, Faithless, Pink Martini, Gary Moore, Andy Fletcher / Depeche Mode, James Walsh / Starsailor, Manu Chao, Shakira, Roxette, Suede, Sting, Scorpions, Alice Cooper, Skunk Anansie, Flogging Moly, Roger Sanchez, Mika, Asian Dub Foundation, Lamb, Napt, Pendulum, House of Pain, Hadouken, Deftones, The Manhattan Transfer, Jane Birkin, Brian Ferry, Lady Gaga, Tricky, Daniel Miller, Daddy G / Massive Attack şi Ara Malikian. Iar Mani nu a fost un simplu şofer. Ca muzician, el s-a dovedit de fiecare dată partener de discuţie, un adevărat ghid al Bucureştiului şi ambasador al mărcii.

"Demult cochetam cu ideea de a organiza un concert Urma într-un spaţiu BMW. Asta pentru că eu îi consider adevăraţi artişti pe cei care lucrează pentru marcă - designeri, ingineri, mecanici. Sunt foarte bucuros că o parte din cei care au participat la eveniment au putut să descopere marca BMW prin intermediul nostru, aşa cum o percepem noi. A fost un experiment curajos, o premieră, ne bucurăm că a fost atât de bine primită", a spus Mani Gutău.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te