VIDEO Dakar 2021, Ziua 3: Probleme tehnice pentru Mani, Al-Attiyah îi suflă în ceafă lui Peterhansel

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.01.2021 - 12:13
Foto: Facebook / TOYOTA GAZOO Racing Global

Riderul român Mani Gyenes a avut probleme cu furtunul de alimentare cu benzină al motocicletei și a terminat pe 6 cea de-a treia zi a Dakarului la clasa Malle Moto, coborând pe locul 4 la general. La „Auto”, Peterhansel e în continuare lider, dar Al-Attiyah îi suflă în ceafă.

SHARE

Australianul Toby Price (KTM) a câştigat, marţi, etapa a treia a Raliului raid Dakar 2021 la secţiunea moto, o buclă de 629 de kilometri, dintre care 403 cronometraţi, în timp ce românul Emanuel Gyenes s-a clasat pe locul 50.

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir,  226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Mani a avut ghinion. Chiar în prima parte a probei speciale, i-a cedat cupla de la rezervorele-față și a mai putut utiliza doar carburant din rezervorul-spate . Fiind forțat să se oprească pe probă, pentru a muta carburantul, Mani a pierdut în total peste 30 de minute.

După două dintre cele 12 etape programate în cea de a 43-a ediție a Raliului Dakar, Emanuel Gyenes conducea clasa Original by Motul – Malle Moto – cu un avans de peste trei minute. Din păcate, însă, în etapa a treia, a pierdut foarte mult timp după ce i-a cedat un furtun de la rezervorul-față și a fost nevoit să se oprească pentru a muta carburant din față în spate, pentru a putea rula în continuare.

Traseul a fost unul care a îmbinat secțiuni rapide, canioane cu nisip, canioane cu multă piatră - la care organizatorii s-au referit ca fiind secțiuni de „trial” -, traversări de dune cu nisip moale și treceri prin vaduri secate. Mai sunt încă nouă etape și se știe că în Raliul Dakar nimic nu este stabilit până nu treci de podiumul de la sosire. Va fi foarte dificil pentru Mani să recupereze cele peste 30 de minute pierdute în etapa a treia, însă nu este un ecart care să îl descurajeze.

„Din păcate, această a treia zi a fost una cu ghinion pentru mine. S-a rupt cupla de la rezervoarele-față și nu am mai putut consuma benzină din ele. În prima parte a probei, până la realimentare, am rămas fără benzină în rezervorul din spate. A trebuit să mă opresc, să dau scutul jos, să iau benzină din rezervorul din față și să torn în cel din spate. Apoi am redus ritmul, să nu consum așa mult carburant, și, chiar la limită, am ajuns la punctul de realimentare. În a doua parte am avut 180 de km și, în mod normal, ar fi trebuit să ajungă combustibilul din rezervorul-spate pentru această distanță, doar că am avut foarte mult nisip și dune și a trebuit să merg mai încet. Dacă aș fi mers în ritmul normal, ar fi trebuit să mă opresc să iau iarăși combustibil din rezervorul din față și să torn în cel din spate și asta m-ar fi costat mult mai mult timp. A fost o zi foarte grea. Mă bucur că nu a curs și din benzină, când s-a rupt cupla, și că am reușit să ajung la finiș”, a declarat Emanuel Gyenes.

Echipajul românesc Claudiu Barbu/Marius Lupu, pe locul 38 la SSV

Echipajul românesc Claudiu Barbu/Marius Lupu (Transcarpatic Rally Team) s-a clasat pe locul al 38-lea la secţiunea SSV în etapa a treia a Raliului Dakar 2021, desfăşurată marţi, într-o buclă cu plecarea şi sosirea la Wadi Ad-Dawasir (Arabia Saudită).

Victoria a revenit chilienilor Francisco Lopez Contardo/Juan Pablo Latrach Vinagre (South Racing Can-Am), cronometraţi cu timpul de 04 h 20 min 57 sec pe cei 403 km de probe speciale.

Barbu şi Lupu, care participă la Raliul Dakar cu un ''special service vehicle'' marca Polaris, au terminat la 05 h 36 min 40 sec de învingători.

La general, românii sunt pe locul 35, la 17 h 46 min 32 sec de liderii Francisco Lopez Contardo/Juan Pablo Latrach Vinagre.

La secţiunea vehicule uşoare, echipajul Barbu/Lupu a ocupat locul 57 în etapa de marţi, iar la general se află pe 53.

Barbu şi Lupu au avut mari probleme în etapa a doua, pe care au încheiat-o în cursul nopţii de luni spre marţi.

''În prima jumătate a etapei am avut un parcurs foarte bun, însă la vreo 20 de minute am luat efectiv foc după ce s-a spart returul de benzină de la RZR. Tot spatele maşinii era în flăcări. Am reuşit să stingem incendiul, însă tot ce înseamnă cabluri şi plastic s-a topit. Am ajuns într- final la capătul probei, iar băieţii de la tehnic s-au chinuit toată noaptea să refacă ce se mai poate. Incendiul ne-a creat mari probleme şi pentru a doua probă, iar acolo am pierdut mult timp. Cred că ne-am oprit de 15 ori pe parcursul acestei probe, de fiecare dată cu alte probleme, dar am ajuns într-un final. Rămânem încrezători'', a declarat Claudiu Barbu.

Al-Attiyah îi suflă în ceafă lui Peterhansel

Cea de-a treia zi a Dakarului a fost câștigată la clasa „Auto” de Nasser Al-Attiyah pe Toyota. Iar pe 2 s-a clasat Henk Lategan, tot pe Toyota. Liderul Stéphane Peterhansel pe Mini JCW Buggy s-a clasat pe locul 3, iar campionul en-titre, Carlos Sainz, tot pe Mini JCW Buggy, abia pe locul 21.

După cea de-a treia zi a Dakarului însă, Peterhansel și-a păstrat poziția de lider în clasamentul general, dar avansul său față de Al-Attiyah s-a redus la 5 minute. Tot la general, Sainz se află pe locul 4.

În etapa a 4-a, 6 ianuarie, concurenții vor ajunge în Riyad, capitala Arabiei Saudite, după un total de 813 km, din care 337 km de probă specială, mult mai cursivă decât cea din etapa a treia.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te