Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunţat că Guvernul va propune suspendarea permisului de conducere dacă, în termen de 90 de zile de la comunicare, nu sunt achitate amenzile contravenţionale de circulaţie.
De asemenea, el a afirmat că o altă măsură se referă la faptul că radierea din circulaţie a unui autovehicul nu va putea fi făcută decât cu prezentarea certificatului de atestare fiscală, adică cu stingerea tuturor datoriilor.
Totodată, cumpărătorul unui autoturism va putea să-l înscrie pe numele său doar când va avea toate datoriile plătite.
Permisul de conducere va fi suspendat, dacă nu-ţi plăteşti amenda în cel mult 90 de zile.
Cseke Attila a declarat că vor fi reţinute la sursă o parte din veniturile unei persoane, până la stingerea datoriei pe care aceasta o are către autoritatea locală.
”Se vor institui măsuri prin care veniturile, alte venituri ale unei persoane domiciliate pe raza unei unităţi administrativ-teritoriale să poată fi reţinute la sursă, o parte din aceste venituri, conform Codului de Procedură Civilă.
Şi aceste venituri să poată fi, lunar, până la stingerea debitului, virate direct în contul unităţii administrativ-teritoriale.
Citeşte şi: Cseke Attila: Programul de construire a creșelor este prioritizat pe 2025; au fost finalizate 27
Astfel încât nu Primăria să umble cu titlul executoriu în mână prin tot felul de proceduri birocratice şi atunci când există un venit din partea statului român, că el este venit care se dă prin AJPIS, de exemplu, sau chiar prin Primărie, din acel venit să putem să reţinem ceea ce duce la stingerea debitului”, a declarat ministrul Dezvoltării.
El a anunţat că Guvernul va propune suspendarea permisului de conducere dacă amenzile de circulaţie nu vor fi plătite în trei luni.
”Vom propune ca suspendarea permisului de conducere să aibă loc în cazul în care amenzile contravenţionale de circulaţie nu sunt achitate în termen de 90 de zile de la comunicare.
Citeşte şi: Cseke Attila, ministrul Dezvoltării: Din decembrie anul trecut nu am mai fost în străinătate
Vom propune ca restituirea permisului de conducere suspendat să aibă loc sub condiţia dovedirii achitării tuturor debitelor pe care le are cetăţeanul posesor de acest permis.
Dacă există un debit scadent care nu este achitat, permisul de conducere nu se restituie până la achitarea acestui debit”, a explicat ministrul Dezvoltării, conform News.ro.
El a adăugat că, pentru radierea din circulaţie a unui autovehicul, va fi necesară prezentarea certificatului de atestare fiscală.
Citeşte şi: Cum se împart ministerele în guvernul Bolojan? Varianta de lucru a viitorului Executiv
”Radierea din circulaţie a unui autovehicul nu se va putea face decât cu prezentarea certificatului de atestare fiscală, adică cu stingerea tuturor datoriilor.
Achiziţionarea de autoturisme, cumpărătorul va putea achiziţiona aceste autoturisme şi va putea înscrie pe numele lui atunci când are toate datoriile plătite.
Astăzi, conform legii, doar vânzătorul este obligat să aducă certificat de atestare fiscală, cumpărătorul care, în această tranzacţie, practic dispune şi de fonduri, nu are această obligaţie”, a transmis Cseke Attila.
Vor fi folosite dronele
El a precizat că autorizaţiile de construire vor putea fi eliberate doar cetăţenilor care şi-au achitat aceste taxe şi impozite locale sau amenzi contravenţionale.
Cseke Attila a menţionat că o altă propunere este ca primăria să folosească dronele pentru a vedea dacă unele imobile au fost construite fără autorizaţie.
”Propunem instituirea unor mecanisme moderne de verificare cu privire la existenţa şi mărimea imobilelor construite cu sau fără autorizaţie de construire.
Măsurători
Astfel încât să existe temei legal pentru o primărie ca, prin utilizarea dronelor, să poată să identifice aceste imobile, nu mai trebuie să meargă inspectorii pe teren, nu e o problemă legată de dreptul de proprietate, este o metodă des folosită în alte state membre ale Uniunii Europene şi aceste drone astăzi sunt capabile şi să facă măsurători.
Pe baza acestor măsurători se va deschide rol fiscal pentru cetăţeanul care nu şi-a declarat această construcţie, indiferent că a fost construită cu autorizaţie de construire sau fără autorizaţie de construire”, a afirmat ministrul Dezvoltării.
El a mai declarat că o propunere a autorităţilor locale este de modificare a cuantumului care poate fi achitat în termen de 15 zile de la aplicarea amenzii, iar acesta să fie jumătate din cuantumul amenzii aplicate şi nu jumătate din minimul amenzii posibile.
Eliminare de secretul fiscal
Cseke Attila a anunţat şi o modificare a Codului de Procedură Fiscală.
”Nu în ultimul rând, o măsură de transparenţă şi de corectitudine se referă la modificarea codului de procedură fiscală care astăzi spune că sunt informaţii de secret fiscal datele de identificare a contribuabililor, natura şi cuantumul obligaţiei fiscale şi multe alte astfel de noţiuni.
Vom propune eliminarea de la secretul fiscal a acestor informaţii care privesc un contribuabil, natura datoriilor, adică dacă ele provin din impozite pe imobile, impozite pe autovehicule, din amenzi contravenţionale şi, evident, cuantumul acestor debite, astfel încât autorităţile locale şi autorităţile centrale, unde e cazul, să poată publica pe site aceste informaţii care să devină publice într-o transparenţă totală de care avem nevoie”, a mai precizat Cseke Attila.
Permisul de conducere va fi suspendat, dacă nu-ţi plăteşti amenda în cel mult 90 de zile - Foto: Profimedia Images
Cseke Attila a fost întrebat cum vor putea fi reţinute la sursă şi virate lunar veniturile unei persoane dintr-o anumită localitate.
”La AJPIS, care este o instituţie subordonată Ministerului Muncii şi care este autoritatea la nivel judeţean care plăteşte ajutoarele sociale, există o evidenţă pe baza căreia se plătesc aceste ajutoare sociale.
Noi vom propune ca UAT-urile, de trei ori pe an, să comunice către AJPIS lista datornicilor la bugetul local, iar AJPIS, dacă identifică pe lista celor care cărora le plătesc ajutor social, să reţină lunar în contul legal o parte din acest ajutor social şi pe care în trei zile de la reţinere să vireze în contul unităţii administrativ-teritorial”, a explicat Cseke Attila.
El a afirmat că la fel se va întâmpla şi cu indemnizaţia însoţitotului persoanei cu handicap.
”La fel, indemnizaţia însoţitorului persoanei cu handicap, care este o indemnizaţie care se plăteşte din bugetul de stat şi din bugetul local pe baza unui contract individual de muncă încheiat cu fiecare primărie, fiind vorba chiar de primăria de domiciliu, evident este şi mai uşor să identifici că această persoană care are debit, are datorii scadente din taxe, impozite din amenzi la bugetul local, din această indemnizaţie a însoţitorului persoanei cu handicap să se reţină în cuantum în proporţie legală până la stingerea datoriei lunar această sumă”, a precizat ministrul Dezvoltării.