Cercetătorii au descoperit că două rețele distincte din creier sunt activate atunci când o persoană citește o propoziție, lucrând împreună pentru a integra semnificațiile individuale ale cuvintelor și pentru a obține un sens de ordin superior.
Un studiu, realizat de cercetătorii de la UTHealth Houston și publicat în The Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) , oferă o perspectivă valoroasă asupra rețelei de limbaj a creierului și a capacității acestuia de a procesa propoziții complexe.
Ce se întâmplă în creierul nostru când citim. Două rețele din creier sunt activate
Pentru a identifica rolurile specifice și interacțiunile zonelor creierului implicate în citire, echipa de cercetare a efectuat înregistrări din creierul pacienților cu electrozi plasați chirurgical pentru a localiza epilepsia, scrie thenationalnews.com.
„Munca noastră arată clar că majoritatea proceselor - să spunem înțelegerea sau generarea limbajului - nu au loc într-o singură regiune, ci sunt cel mai bine înțelese ca stări foarte tranzitorii pe care multe zone separate ale creierului le realizează pe scurt, totuși critice, interacțiuni.”, a spus Dr. Tandon.
Citește și: 40% din viață este obișnuință. Cum renunți la „proastele obiceiuri” și îți pui la treabă creierul
Cele două rețele identificate joacă un rol cheie în procesul de citire. Unul implică o regiune a lobului frontal al creierului care trimite semnale către lobul temporal, arătând activarea progresivă atunci când o persoană își construiește un sens complex de-a lungul unei propoziții.
Al doilea implică o altă regiune a lobului temporal care trimite semnale către o zonă a frontalului, permițând înțelegerea contextului pentru a permite înțelegerea și procesarea mai ușoară a fiecărui cuvânt nou citit.
Citește și: Descoperire istorică făcută de 2 liceeni la teorema lui Pitagora.Matematicienii o credeau imposibilă
Cercetătorii speră că înțelegerea științei din spatele procesului extrem de rapid și complex de citire îi va ajuta să învețe mai multe despre modul în care funcționează creierul în timpul dislexiei, ghidând în cele din urmă opțiunile de tratament pentru tulburarea de citire, care afectează aproximativ 15% dintre oamenii care trăiesc în SUA.
Cercetarea a fost finanțată printr-un grant de cinci ani, de 4,4 milioane de dolari, de la National Institutes of Health Brain Research Through Advancing Neurotechnologies (Brain) Initiative, care își propune să accelereze dezvoltarea și aplicarea unei tehnologii inovatoare pentru a produce o nouă imagine dinamică a creierului uman.