Compania care produce Milka a fost dată în judecată în Germania. Ce au reclamat consumatorii?

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 02.09.2025 - 17:05
Fata cu ciocolată Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilustrativ)
Fata cu ciocolată Foto: Freepik (fotografie cu caracter ilustrativ)
Ciocolată Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Ciocolată Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Agenția pentru Protecția Consumatorilor din Hamburg dă în judecată Mondelez. Avocații consumatorilor acuză producătorul Milka de concurență neloială, susținând că noua tabletă de ciocolată este un „ambalaj înșelător”.

SHARE
Agenția pentru Protecția Consumatorilor din Hamburg dă în judecată Mondelez. Avocații consumatorilor acuză producătorul Milka de concurență neloială, susținând că noua tabletă de ciocolată este un „ambalaj înșelător”.

Deoarece batoanele de ciocolată Milka cântăresc acum 90 de grame în loc de 100 câte era anterior, avocații consumatorilor au intentat acțiuni în justiție.

Compania care produce ciocolata Milka a fost dată în judecată. Ce au reclamat consumatorii?

Centrul pentru Consumatori din Hamburg a intentat un proces împotriva producătorului Mondelez la Tribunalul Regional Bremen, a confirmat instanța agenției de știri dpa.

Acuzația este concurență neloială. Avocații consumatorilor consideră noul baton un „ambalaj înșelător”.

Citește și: Supermarket-urile Profi și Mega Image vând aproape 100 de magazine. Cine i-a obligat?

„Mulți consumatori cumpără ciocolata Milka în ambalajul său obișnuit de mulți ani, presupunând că umplutura nu s-a schimbat”, spune Armin Valet, expert în alimente la Centrul German pentru Consumatori. „Dar sunt înșelați, deoarece mai multe sortimente conțin acum doar 90 de grame la același preț sau chiar mai mare.”

Centrul de consiliere pentru consumatori din Hamburg monitorizează fenomenul micșorării conținutului ambalajelor, cunoscut sub numele de shrinkflation. Consumatorii pot vizualiza o listă de produse relevante pe site-ul său web.

Centrul pentru consumatori solicită informații despre ambalaje

Potrivit susținătorilor consumatorilor, diferența dintre batoanele de ciocolată este vizibilă doar printr-o comparație directă. Deși ambalajul și designul sunt identice, batonul în sine este mai subțire cu aproximativ un milimetru.

Ciocolată Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Agenția pentru protecția consumatorilor critică lipsa unei indicații clare a conținutului redus. Deși apare cu litere mici pe partea din față a ambalajului, este ușor de trecut cu vederea și este adesea ascuns de cutiile de carton de pe rafturile supermarketurilor.

Acum se solicită o hotărâre judecătorească pentru ca acest lucru să fie indicat clar pe ambalaj.

Citește și: Ciocolata Dubai, avertisment pentru sănătate. Ce substanțe periculoase au descoperit experții

„Companiile exploatează lacunele legale”

„O amprentă cu un număr mic, ascunsă în spatele unor clapete de carton, nu este suficientă. Cei care oferă mai puține produse în același ambalaj trebuie să indice acest lucru în mod clar și vizibil”, spune Valet.

El solicită guvernului german să introducă reglementări obligatorii privind micșorarea conținutului ambalajelor. În opinia sa, producătorii ar trebui să fie obligați să afișeze o etichetă de avertizare timp de cel puțin șase luni. Dimensiunea ambalajului trebuie, de asemenea, să scadă odată cu conținutul.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te