Sectorul experimental de „autostradă electrică”, pentru testarea transportului greu de mărfuri electrificat, de aproximativ 17 kilometri lungime de pe autostrada A5, între Langen și Weiterstadt, sudul Hessei, Germania, a fost închis la sfârșitul anului 2024.
Citește și: VIDEO Test de autonomie iarna, la 6-10°C, cu 12 mașini electrice în vogă. 3 nu au ajuns la 300 km
Autostradă de 130.000.000 €, închisă după aproape 6 ani de exploatare. Care e motivul?
Operațiunile de testare pe autostrada electrică din cadrul proiectului Elisa pentru camioanele hibride, diesel și cu motor electric alimentat baterii și de cabluri aeriene ca la tramvaie, de pe A5 din Hesse au fost oprite, a anunțat Autobahn GmbH.
„Alimentarea la sistemul de linii aeriene a fost întreruptă pentru că nu mai au loc testări”, a explicat un purtător de cuvânt al companiei de drumuri din Germania, relatează faz.net.
Citește și: Cum favorizează noul plafon de emisii de CO2 din UE pentru mașini constructorii din China și Tesla
De la începutul lunii mai 2019, camioanele hibride cu pantograf au putut fi alimentate și încărcate în mers pe o linie aeriană electrică pe ruta aglomerată dintre Langen și Weiterstadt.
Potrivit Autobahn GmbH, un total de aproximativ 12 kilometri de linii aeriene erau disponibili în direcția Darmstadt și 5 kilometri în direcția Frankfurt.
Până la 11 camioane aeriene se aflau pe traseul de testare în fiecare zi lucrătoare.
Scopul proiectului Elisa este de a cerceta cum ar putea arăta traficul de mărfuri grele, neutru din punct de vedere climatic, cu ajutorul tehnologiei liniilor electrice aeriene.
„Datele sunt în prezent analizate și evaluate științific”, a explicat un purtător de cuvânt, iar rezultatele testului de teren de pe A5 sunt așteptate să fie disponibile în a doua jumătate a anului 2025.
Proiectul este unul dintre cele trei rute de testare pentru camioanele hibride cu pantograf din proiectul Elisa din Germania. Pe lângă traseul din Hesse, mai sunt două, în Schleswig-Holstein și Baden-Württemberg.