vineri 31 octombrie
EUR 5.0851 USD 4.3947
Abonează-te
Newsweek România

SUV-ul Dacia Bigster, printre cele 7 finaliste „Car of the Year 2026”. Cu cine se bate?

Data publicării: 31.10.2025 • 11:10 Data actualizării: 31.10.2025 • 11:10
Dacia Bigster - Foto: Dacia
Dacia Bigster - Foto: Dacia

Un model Dacia ajunge pentru a doua oară consecutiv în finala „Car of the Year” (COTY). Dacă anul trecut a fost vorba de Dacia Duster III (a ieșit pe locul 5), acum a intrat în cursă pentru prestigiosul titlu, „Mașina Anului”, SUV-ul Dacia Bigster.

Cei 60 de membri ai juriului specializat COTY, din 23 de țări europene, au ales cele 7 finaliste ale competiției „Car of the Year” 2026, după ce au testat cele 35 de modele care s-au calificat la concursul din acest an. 

Iar SUV-ul fabricat în România Dacia Bigster se află pentru cele 7 finaliste.

Câștigătorul titlului „Mașina Anului 2025” va fi anunțat pe 9 ianuarie 2026, în cadrul Salonului Auto Internațional de la Bruxelles.

Citește și: Renault 5 E-Tech este „Mașina Anului” 2025 în Europa. Dacia Duster, pe locul 5

SUV-ul Dacia Bigster, printre cele 7 finaliste „Car of the Year 2026”. Cu cine se bate?

În septembrie, cele 35 de mașini candidate la „Car of the Year 2026” au susținut primul lor test major pe circuitul Tannistest din Danemarca, iar, după prima rundă de vot a juriului, cele 7 finaliste sunt (în ordine alfabetică): Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 și Skoda Elroq.

De acum înainte, juriul va avea la dispoziție câteva săptămâni pentru a testa temeinic cele 7 finaliste și a-și exprima voturile.

Apoi, înainte de votul final pentru alegerea Mașinii Anului 2026, cele 7 modele de mașini vor fi supuse unui test comun în Spania, pe circuitul Parc Motor Castellolí.

Citește și: VIDEO Mașina Anului 2024 în Europa este din nou electrică: Renault Scénic E-Tech. BMW Seria 5, pe 2

Pentru prima dată, acest test comun solicitant va avea loc în Spania, pentru a garanta vreme bună și a profita de cadrul incomparabil al drumurilor care înconjoară circuitul, în zona Montserrat din Barcelona.

Pentru decizia finală, fiecare jurat va putea acorda 25 de puncte, cu un maxim de 10 puncte per mașină, și trebuie să voteze pentru cel puțin 5 dintre cele 7 finaliște, inclusiv un model câștigător.

Anul trecut, Renault 5/Alpine A290 a câștigat titlul „Mașina Anului”, după ce a câștigat votul final împotriva altor 6 pretendenți: Alfa Romeo Junio, Citroën C3/eC3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inter și Kia EV3.

Citește și: Test cu 8 dintre cele mai noi și apreciate mașini electrice, în traficul real din România

Cu ce se laudă Dacia Bigster

SUV-ul Bigster a marcat intrarea Dacia în segmentul C, oferind un spațiu interior generos, un portbagaj încăpător și capabilități outdoor remarcabile.

Iar primele cifre sunt promițătoare. Lansat în primăvara anului 2025, Bigster a înregistrat deja aproape 40.000 de unități vândute la nivel global până la sfârșitul lunii septembrie și peste 55.000 de comenzi.

Construit pe platforma CMF-B, Bigster beneficiază de motorizări electrificate de ultimă generație, care îmbină performanța și eficiența:
•    Hybrid 155: sistem full hybrid ce combină puterea, eficiența și plăcerea la volan, permițând până la 80% rulare electrică în mediul urban.
•    Mild hybrid 140: motorizare mild hybrid 48 V, cu motor pe benzină 1,2 l turbo și cutie manuală cu 6 trepte, oferind eficiență și o reducere de aproximativ 10% a consumului și emisiilor față de o motorizare termică echivalentă.
•    Mild hybrid-G 140: un motor care combină avantajele alimentării mixte benzină/GPL cu un sistem mild hybrid de 48 V, asigurând eficiență sporită, autonomie de până la 1.450 km și emisii de CO₂ reduse cu 10% față de o motorizare clasică pe benzină.
•    Noul motor hybrid-G 150 4x4: combinație unică de tehnologie hibridă, alimentare mixtă benzină/GPL, transmisie integrală și cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Această motorizare, care reprezintă o premieră mondială, asigură modelului Bigster posibilitatea de a rula în traficul urban în regim electric până la 60% din timp, oferind totodată o autonomie WLTP de 1.500 km.

Dacia Bigster, prima Dacie cu plafon panoramic cu trapă. Foto: Dacia

Cine a câștigat titlul „Car of the Year” din 1964 până în prezent

- 1964: Rover 2000

- 1965: Austin 1800

- 1966: Renault 16

- 1967: Fiat 124

- 1968: NSU Ro

- 1969: Peugeot 504

- 1970: Fiat 128

- 1971: Citroën GS

- 1972: Fiat 127

- 1973: Audi 80

- 1974: Mercedes 450SE

- 1975: Citroën CX

- 1976: Simca 1307-1308

- 1977: Rover 3500

- 1978: Porsche 928

: 1979: Simca-Chrysler Horizon

- 1980: Lancia Delta

- 1981: Ford Escort Mk.III

- 1982: Renault 9

- 1983: Audi 100

- 1984: Fiat Uno

- 1985: Opel Kadett

- 1986: Ford Scorpio

- 1987: Opel Omega

- 1988: Peugeot 405

- 1989: Fiat Tipo

- 1990: Citroën XM

- 1991: Renault Clio

- 1992: Volkswagen Golf

- 1993: Nissan Micra

- 1994: Ford Mondeo

- 1995: Fiat Punto

- 1996: Fiat Bravo/Brava

- 1997: Renault Mégane Scénic

- 1998: Alfa Romeo 156

- 1999: Ford Focus

- 2000: Toyota Yaris

- 2001: Alfa Romeo 147

- 2002: Peugeot 307

- 2003: Renault Mégane

- 2004: Fiat Panda

- 2005: Toyota Prius

- 2006: Renault Clio

- 2007: Ford S-Max

- 2008: Fiat 500

- 2009: Opel Insignia

- 2010: Volkswagen Polo

- 2011: Nissan Leaf

- 2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera

- 2013: Volkswagen Golf

- 2014: Peugeot 308

- 2015: Volkswagen Passat

- 2016: Opel Astra K

- 2017: Peugeot 3008

- 2018: Volvo XC40

- 2019: Jaguar I-Pace

- 2020: Peugeot 208

- 2021: Toyota Yaris

- 2022: Kia EV6

- 2023: Jeep Avenger

- 2024: Renault Scenic

- 2025: Renault 5 E-Tech

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră