Euro NCAP a testat recent nu mai puțin de 23 de mașini în ceea ce privește siguranța în caz de accident. 18 au luat calificativul maxim de 5 stele, iar un Mercedes și 2 chinezării au impresionat prin rezistența structurală la impact de 93%.
Euro NCAP a testat recent nu mai puțin de 23 de mașini în ceea ce privește siguranța în caz de accident. 18 au luat calificativul maxim de 5 stele, iar un Mercedes și 2 chinezării au impresionat prin rezistența structurală la impact de 93%.
Mașinile chinezești sunt slabe în caz de accident? Da, unele au fost și încă sunt, în general cele dezvoltate strict pentru piața din Asia. Dar, mai ales pentru a pătrunde în Europa, constructorii chinezi s-au adaptat. 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5* Euro NCAP.
Adrian Lund a fost președintele IIHS, echivalentul Euro NCAP în SUA, din 2006 până în 2017, dedicându-și întreaga carieră îmbunătățirii siguranței mașinilor în caz de accident. Recent, el a scăpat cu viață dintr-un grav accident frontal grație tehnologiei pe care a promovat-o.
Noul model Dacia Jogger a obținut doar o stea la testele de impact Euro NCAP, ca și Dacia Spring. Rezultatul este dezastruos pentru urmașa MCV-ului, pentru că, teoretic, mașina se adresează în principal familiștilor aventurieri, nu deplasărilor din A în B în oraș, la viteze mici.
Volkswagen ID.3, primului model al constructorului german bazat pe noua platformă electrică MEB, a obținut 5* de siguranță, calificativul maxim, în testele la impact efectuate de Euro NCAP, organizația europeană care evaluează siguranța automobilelor noi în caz de accident.
Tehnologiile de asistență la condus oferă beneficii importante, reducând, de exemplu, oboseala la volan și crescând siguranța în trafic, dar pot crea și noi pericole, dacă nu reușesc să mențină un echilibru între gradul de asistare și cel de implicare al șoferului.
Noua Mazda3 a obținut un scor de 5 stele de siguranță în testele Euro NCAP, înregistrând un scor excelent, de 98%, la categoria protecția ”Pasagerilor Adulți”.