Mașinile chinezești sunt slabe în caz de accident? Da, unele au fost și încă sunt, în general cele dezvoltate strict pentru piața din Asia. Dar, mai ales pentru a pătrunde în Europa, constructorii chinezi s-au adaptat. 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5* Euro NCAP.
Patru nemțoaice, o japoneză și o chinezoaică. Euro NCAP a publicat „Top 5 cele mai sigure mașini în caz de accident” pe care le-a testat în 2024 și a nominalizat și „regele siguranței”, modelul cu cele mai bune scoruri dintre toate.
Dacia Duster III a obținut 3 stele de siguranță la testele Euro NCAP în caz de accident și rămâne cea mai sigură Dacie (Sandero are 2*, Jogger și Spring au 1*, Duster II avea 3*). „Fierul” protejează 70% adulții și 84% copiii, dar sistemele active au luat doar 57% din punctaj.
SUV-ul plug-in Geely Galaxy L7 a obținut 5 stele de siguranță în China, la testele C-NCAP. Constructorii auto din China încep să își facă din ce în ce mai bine temele la capitolul siguranță, pentru a putea intra liniștiți pe piața din Europa.
Adrian Lund a fost președintele IIHS, echivalentul Euro NCAP în SUA, din 2006 până în 2017, dedicându-și întreaga carieră îmbunătățirii siguranței mașinilor în caz de accident. Recent, el a scăpat cu viață dintr-un grav accident frontal grație tehnologiei pe care a promovat-o.