Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.09.2024 - 15:12
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor
Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric - Foto: Leapmotor

Marca chinezească Leapmotor, deținuntă în proporție de 49% de grupul Stellantis, vine în România. Atacă direct Dacia Spring cu mașinuța electrică Leapmotor T03, ce va fi produsă și la Tychy, Polonia, și aduce și un SUV electric, Leapmotor C10, cam de dimensiunile unui Bigster.

SHARE

Leapmotor International, companie deținută în proporție de 51/49 de Stellantis, va începe să comercializeze vehicule electrice în nouă țări europene, inclusiv în România.

Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric

Primul lot de automobilele electrice Leapmotor C10 și Leapmotor T03 va fi comercializat în România, începând cu luna septembrie 2024.

„Expedierea vehiculelor Leapmotor C10 și T03 în Europa este un moment de referință în parteneriatul dintre Stellantis și Leapmotor,” a spus CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

„Acest lucru demonstrează angajamentul nostru de a oferi soluții de mobilitate inovatoare, accesibile și sustenabile clienților noștri.

Bazându-ne pe activele puternice de afaceri ale Stellantis în Europa și pe munca asiduă a echipelor noastre pentru a garanta inovația și calitatea produselor, cred cu tărie că vehiculele electrice Leapmotor vor fi larg acceptate de clienții europeni.

Suntem entuziasmați de oportunitățile pe care le aduce acest parteneriat și așteptăm cu nerăbdare o călătorie de succes împreună", a adăugat Tavares.

Citește și: FOTO Primul BMW i4 M50 transformat în mașină de curse de coastă din lume, realizat 100% în România

„Până la prima jumătate a lunii iulie, Leapmotor a vândut cumulativ peste 400.000 de vehicule electrice în China,” a declarat fondatorul, președintele și CEO-ul Leapmotor, Zhu Jiangming.

„China este cea mai mare și mai competitivă piață EV din lume, iar produsele noastre și-au demonstrat valoarea fiind apreciate de clienții locali. Încă de la început, modelele C10 și T03 au fost proiectate pentru a îndeplini standardele înalte ale clienților globali și suntem încrezători că colaborarea dintre Stellantis și Leapmotor va aduce o creștere semnificativă pentru ambele companii", a adăugat acesta.

Profitând de canalele de distribuție Stellantis, societatea mixtă Leapmotor International plănuiește să crească punctele de vânzare pentru vehiculele Leapmotor în Europa de la 200 la sfârșitul anului 2024, la 500 până în 2026, pentru a asigura un nivel ridicat de servicii pentru clienți.

Citește și: Taxele UE pentru mașinile electrice din China: Reduceri pentru Tesla, VW și BMW. Beijingul supărat

Leapmotor T03, concurent direct pentru Dacia Spring

După coupe-ul electric cu două uși S01, lansat în iunie 2019, T03 este al doilea model creat de firma chineză fondată în 2015.

Mașina electrică de oraș Leapmotor T03 se bazează pe platforma modulară Heracles. 

Cu o baterie litiu-fosfat de fier-fosfat (LFP) de 41,3 kWh, fabricată de compania chineză CATL, T03 se laudă cu o autonomie oficială de până la 280 km în ciclul mixt WLTP.

Citește și: Chinezii de la Dongfeng lansează în Europa o mașină electrică mai ieftină ca Dacia Spring. Cât costă

În ciuda lungimii sale de doar 3,62 m (ca idee, Dacia Spring facelift are 3,701 metri lungime), Leapmotor T03 este o citadină versatilă datorită motorului său electric cu o putere de 109 CP (Dacia Spring facelift e oferită în două versiuni de putere, 45 CP și 65 CP). 

La ora actuală, modelul Leapmotor T03 este importat din China, dar în baza parteneriatului strategic cu Stellantis mașina va fi asamblată la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, unde va înceta în curând producția modelului Fiat 500 Hybrid, scăpând astfel de supra-taxele impuse de UE mașinilor electrice fabricate în China. 

SUV-ul C10, primul produs global al Leapmotor

SUV-ul Leapmotor C10 este primul produs global al Leapmotor, construit conform standardelor globale de design și siguranță.

C10 se bazează pe arhitectura tehnologică LEAP3.0, dezvoltată intern de Leapmotor, care include tehnologii electrice inteligente de ultimă generație, precum arhitectura electronică și electrică integrată central, tehnologia cell-to-chassis (CTC) și cockpitul inteligent de top.

Mașina are 4,73 metri lungime (Duster are 4,34 metri lungime, iar Bigster va avea în jur de 4,6 metri lungime), portbagaj de 370 litri (Duster oferă 348 litri) un motor electric de 231 de cai care acționează roțile spate și baterie LPF cu o capacitate brută de 52,9 kWh, care oferă o autonomie de până la 420 km (WLTP).

După ce a câștigat „2023 International CMF Design Award” pentru designul său tehnologic și estetic, a câștigat recent Gold Award 2024 la French Design Awards (FDA) și Gold Award din 2024 la US MUSE Design Awards.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te