joi 23 octombrie
EUR 5.0831 USD 4.3835
Abonează-te
Newsweek România

Un nou tip de motorină, la pompă. Costă peste 2€, dar e eco, din ulei vechi și reziduuri de pește

Data publicării: 23.07.2024 • 14:55 Data actualizării: 05.06.2025 • 15:26
Un nou tip de motorină, la pompă. Costă peste 2€, dar e eco, din ulei vechi și reziduuri de pește - Foto: sciencepost.fr - Imagine cu rol ilustrativ
Un nou tip de motorină, la pompă. Costă peste 2€, dar e eco, din ulei vechi și reziduuri de pește - Foto: sciencepost.fr - Imagine cu rol ilustrativ

Un nou tip de motorină apare la pompă în Europa. Se comercializează deja în Austria și Germania și, mai nou, se găsește și în Franța. Este un carburant sinteză, făcut din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește, aproape neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.

Noul carburant denumit „HVO” este cunoscut și sub numele de „XtL” sau drept motorină climatică și nu are nicio legătură cu petrolul. Provine din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește, fiind transformat în combustibil folosind hidrogen.

Un nou tip de motorină, la pompă. Costă peste 2€, dar e eco, din ulei vechi și reziduuri de pește

Utilizarea motorinei „HVO” sau „XtL” („X to Liquid”, adică orice materie primă care poate fi utilizată în motoarele cu ardere și este lichefiată și utilizată ca sursă de energie) reduce emisiile de CO2 cu până la 90% în comparație cu arderea motorinei „clasice”, îmbunătățește pornirea la rece și reduce zgomotul motorului diesel. Dar, costă peste 2€/litru și, deocamdată, nu toți constructorii auto au avizat-o.

O listă cu ce mașini diesel pot fi alimentate cu motorină „HVO” sau „XtL” găsiți aici.

Combustibilul „HVO” sau „XtL” este destinat, asemănător e-Fuels (combustibilii complet sintetici), să permită motoarelor mai noi sau mai vechi care ard motorină să aibă o amprentă de carbon mai bună prin trecerea la un tip de combustibil regenerabil, aproape neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.

Citește și: Motorină standard sau premium? E justificat prețul mai mare? Ce trebuie să știe șoferii de diesel

Noul combustibil respectă standardul DIN EN 15940 pentru motorină clasică (motorină parafinică) și, ușor, ușor, va fi oferit alături de motorina cu un amestec crescut de biodiesel, numită B10.

Există două metode de producere a acestor combustibili parafinici pe cale sintetică: procesul Fischer-Tropsch și utilizarea uleiurilor vegetale hidrogenate, de unde și provine denumirea de HVO.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră