Aproximativ 1.900 de aplicații din toată țară au fost depuse, 103 fiind din Iași. Interesant este că apelul s-a încheiat, dar încă de la sfârsitul anului trecut au fost încheiate pe SEAP precontractele de livrare pentru tablete conectate doi ani la internet, laptopuri, desktopuri și table interactive.
Supraofertarea este suportată de la bugetul de stat, iar firmele ofertante care au fost „pe faza” și-au mărit consistent cifra de afaceri. Sunt și exemple explozive de astfel de firme: băieții mai isteți decât restul din zona IT au dat efectiv lovitura. Una bună, cel puțin și pentru școlile în care se învăța ca acum 100 de ani.
Pandemia prelungită are și unele efecte pozitive: pe fondul restricțiilor care impun distanțare socială, instituțiile de învățământ trec mai repede în era digitală, iar firmele atente la aplicațiile pe fonduri europene au șansa să își mărească consistent cifra de afaceri.
Citește și: Bodyguarzii olteni ai interlopului Rechinu din Mexic, condamnați în România
Totuși, suprapunerea programelor europene din cele două exerciții financiare întârzie punerea lor în practică. Cu toate acestea, mulți directori par mulțumiți de achiziții. La fel, și elevii.
Regimul online în care școlile și liceele au intrat „cu forța” în urmă cu un an s-a prelungit peste așteptări. A devenit evident că școală nu se poate face doar cu ce avem pe-acasă și/sau cu ce mai găsesc administrațiile locale să aloce din bugetele proprii. De altfel, doar cele cu stare au găsit, dar majoritatea, nu. Salvarea a venit târziu, dar mai bine așa decât niciodată.
O mică modificare a Programului Operațional Competitivitate a deschis drumul dotării școlilor cu echipament didactic modern și conectării acestor instituții la internet. Mai multe unități de învățământ au intrat astfel, la propriu, în mileniul 3, după ce la fel de multe școli fuseseră renovate și dotate în ultimii ani cu tot ce trebuie – mai puțin cu echipamentul necesar predării și testării online, scrie PressHUB.