Efectele secundare asupra elevilor din România după un an de școală online

DE Petre Bădică | Actualizat: 31.05.2021 - 20:00
Foto: Getty Images

Anul trecut, 1,5 miliarde de elevi din 188 de țări nu au putut merge la școală în timpul pandemiei de COVID-19. În România, fiecare copil a studiat cel puțin trei luni online. În funcție de gradul de infectare cu COVID din fiecare localitate, această perioadă a fost și mai mare.

SHARE

În funcție de gradul de infectare din fiecare localitate, alte zile, săptămâni sau luni au fost transformate în studiu la distanță. Două vacanțe (cea de iarnă și de Paște) au fost prelungite. 

Copiii au dus greul pandemiei cot la cot cu adulții. Astăzi, când aproape toate orașele sunt pe „verde”, numărul copiilor infectați zilnic a scăzut sub 100. În martie, când România era lovită în plin de valul al treilea, au fost zile cu aproape 600 de minori infectați.  

Copiii și profesorii au resimțit acut efectele pandemiei pentru că, în 30 de ani, România nu și-a modernizat infrastructura educațională.

În 2019, aveam peste 1.500 de școli cu toaleta în curte. Mai sunt și astăzi.

Prin Legea Educației din 2011, România s-a angajat să deschidă Biblioteca Virtuală, o bază extraordinară de resurse educaționale.

Catalogul Virtual ar fi ușurat procesul de control și predare de la distanță. În noiembrie 2019, înainte de a fi demis în Parlament, fostul premier Viorica Dăncilă anunța că a găsit bani pentru cele două proiecte. În opt ani de la angajamentul asumat de România în fața elevilor și profesorilor, nu se făcuse mai nimic pentru digitalizarea educației.

În școlile din România există un computer la nouă elevi. Iar asta s-a văzut mai ales în primele zile de
lock-down, când unii profesori și elevi au întâmpinat dificultăți în a realiza operațiuni elementare pe computer sau tabletă. Cei care le-au avut.

Pandemia a prins 700 de mii de copii în afara ariei de acoperire a școlii online: fie fără dispozitive adecvate, fie fără conexiune la Internet.

România a supraviețuit educațional printr-un efort colosal și, mai ales, personal. Profesorii au descoperit noi metode de predat în timp real, la distanță, simple și interactive. Părinții și copiii au făcut eforturi să ajungă la ele și să le înțeleagă.

Sunt lucruri câștigate într-un an de uitat. Procesul de predare dar și de recepționare a lecțiilor la distanță a avut de suferit. 

Mai există o mare încercare. Campania de vaccinare a copiilor, care se apropie. Și care ar fi singura șansă pentru vindecarea traumei emoționale provocată de izolarea prin care au trecut copiii. 

 

Citește dosarul complet Copiii pandemiei

Școala și în vremea COVID-19. La sate și orașe

Pandemia, „o șansă“ pentru școala online

Și copiii se vaccinează anti COVID-19, nu-i așa? De când?

La cine e decizia vaccinării anti COVID-19 a copiiilor

________________________________

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.