Numai patru centimetri de autostradă, construiți, după 1989, pentru fiecare român. În Moldova, zero

DE Petre Bădică | Actualizat: 01.12.2021 - 21:25
Numai patru centimetri de autostradă, construiți, după 1989, pentru fiecare român. În Moldova, zero/FOTO: Facebook/MT
Numai patru centimetri de autostradă, construiți, după 1989, pentru fiecare român. În Moldova, zero/FOTO: Facebook/MT
Patru centimetri de autostradă, construiți, după Revoluție, pentru fiecare român. În Moldova, zero
Patru centimetri de autostradă, construiți, după Revoluție, pentru fiecare român. În Moldova, zero

România a deschis în ultima zi de noiembrie a.c. prima autostrada construită integral după decembrie 1989. Aceasta are 70 de kilometri și unește orașul Turda de Sebeș. Calea rutieră a fost gândită pentru a lega două autostrăzi, care ar fi străbătut România de la est la vest.

SHARE

Autostrada Sebeș – Turda a fost gândită pentru a uni două autostrăzi, care ar fi străbătut România de la est la vest. Este vorba de Autostrada Transilvania, terminată în proporție de numai 38%. Și de Autostrada 1, care nu a fost terminată între Sibiu și Vâlcea.

Citește și: VIDEO Pe 30 de kilometri din Autostrada Transilvania se lucrează și noaptea. Deschidere, 2023

Autostrada Sebeș – Turda trebuia deschisă în 2016. A fost deschisă pe jumătatea dinspre Turda în 2018. Anul trecut a fost inaugurat lotul 1, iar azi lotul 2 care are 24 de kilometri.

„Având în vedere că mai sunt câteva lucruri minore care pot fi terminate până mâine (azi n.red.), odată cu finalizarea acestor lucrări, pe 30 noiembrie se va da drumul la lotul 2 Sebeş - Turda, cu restricţiile pe care le-am anunţat şi anume acel kilometru unde va fi circulaţia pe o singură bandă a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grideanu. 

Citește și: Grecia impune vaccinarea obligatorie împotriva Covid-19 pentru persoanele de peste 60 de ani

Anul acesta au fost finalizați 9 kilometri din Autostrada Transilvania, lângă Târgu Mureș, 3 km din șoseaua de centură Mihăilești, 24 de km de pe Autostrada Sebeș – Turda și, posibil, cei 5 km din centura Giurgiu spre graniță.

La Revoluție, România avea aproximativ 110 km de autostradă între Pitești și București. S-au mai construit:

A1: Sibiu – Sebeș – Orăștie – Simeria – Deva - Ilia 175 km

A1: Margina – Timișoara - Arad-Nădlac – 160 km

A2: București - Constanța – 203 km

A3: București - Ploiești – 62 km

A3: Rășnov Cristian – 6 km

A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31km

A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km

A3: Biharia – Borș – 5,3 km

A4: Centura Constanța – 22,2 km

A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km

A7: Centura Bacău – 16 km

A10: Sebeș – Turda – 70 km.

Centura Mihăilești – 3 km.

 

Total kilometri autostradă: 932 de kilometri, din care 822 km realizați după Revoluție.

La o populație de aproximativ 20 milioane de locuitori, ar rezulta că pentru fiecare român s-au construit, după Revoluție, 4,1 centimetri de autostradă. Majoriattea au fost construiți în Transilvania și în sudul țării. Niciun km de autostrada nu s-a construit în Moldova în trei decenii.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te