Anuțul inaugurării „ciotului” de autostradă de 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania este gata și a atingerii pragului pasiholoc de 1.000 km de autostradă a fost făcut pe Facebook de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.
Citește și: EXCLUSIV Umbrărescu lucra noaptea pe Autostrada care a explodat „pe semnătură”. Cum a forțat legea
„𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 - 𝘀𝗮𝗿𝗯𝗮𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗮𝘂 𝗿𝗲𝗳𝗹𝗲𝗰𝘁𝗶𝗲?
Așa cum spuneam în luna ianuarie, și anume că anul acesta depășim borna de 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗱𝗮𝘁𝗶 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰, astăzi am îndeplinit acest obiectiv prin darea în trafic a 𝗦𝘂𝗯𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯𝗕𝟱: 𝗡𝘂𝘀𝗳𝗮𝗹𝗮𝘂-𝗦𝘂𝗽𝗹𝗮𝗰𝘂 𝗱𝗲 𝗕𝗮𝗿𝗰𝗮𝘂 din cadrul Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea (Autostrada Transilvania) #A3, ajungând astfel la 1008 km de drum de mare viteză deschiși circulației rutiere.
Știu că a durat mult, mult prea mult, iar acest moment nu îmi doresc să fie unul festiv, ci un 𝗺𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝗳𝗹𝗲𝗰𝘁𝗶𝗲 a clasei politice pentru a evita repetarea greșelilor trecutului pentru următoarea mie de kilometri, iar ceea ce am demarat până acum la nivel de licitații, contracte și execuție, să continuăm și să accentuăm, astfel încât să finalizăm în câțiva ani următorul obiectiv - următorii 1000 km, pregătind, în paralel, proiecte și șantiere care să ne ducă prin țară, în toate zonele, pe drumuri de mare viteză.
Cum am mai spus, având în vedere trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permitem să spunem că 𝘃𝗼𝗺 𝗮𝘁𝗶𝗻𝗴𝗲 𝗯𝗼𝗿𝗻𝗮 𝗱𝗲 𝟮𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗶𝗻 𝗮𝗻𝘂𝗹 𝟮𝟬𝟯𝟬 𝘀𝗮𝘂 𝗰𝗵𝗶𝗮𝗿 𝗺𝗮𝗶 𝗱𝗲𝘃𝗿𝗲𝗺𝗲. Important este să înțelegem cu toții și să păstrăm tradiția de a aloca finanțările necesare pentru investițiile în infrastructura de transport.
Citește și: Undă verde, pentru 4 benzi pe Prelungirea Ghencea. Oprescu și Ponta, în 2013: E gata în 2 ani
Pentru această secțiune de autostradă Nușfalău - Suplacu de Barcau, antreprenorul a executat la timp:
13,55 km lungime traseu
12 poduri și pasaje
nodul rutier de la Nușfalău (km 67+500)
descărcare provizorie în zona comunei Marca
parcare de scurtă durată, pe ambele căi
Iar ca un rezumat al principalelor lucrări avem:
1,7 milioane metri cub de umpluturi
127.000 metri cub de balast pentru stratul de formă
204.000 metri cub de fundație din balast
68.000 metri liniari de șanțuri și rigole din beton
78.000 tone strat de bază AB 31.5
45.000 tone strat de legătură BAD 22.4
36.000 tone strat de uzură MAS 16
Contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson de autostradă a fost semnat în septembrie 2020, iar lucrările au început în august 2021.
Antreprenorul este NUROL İNŞAAT VE TİCARET A.Ş, iar valoarea contractului este 384,138,887.89, fără TVA, din fonduri europene.
𝗦𝗮 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮𝗺 𝘀𝗮𝗻𝗮𝘁𝗼𝘀𝗶!”, a postat Irinel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.