Grupul german Schaeffler, care după fuziunea recentă cu Vitesco Technologies a devenit unul dintre cei mai mari producători de componente auto și industriale din lume, a anunţat că intenţionează să renunţe la 4.700 de angajaţi în Europa, după ce profitul de bază aproape i s-a înjumătăţit în trimestrul trei din 2024.
Mare producător de piese auto din Europa, cu fabrici și în România, dă afară 4.700 angajați
Furnizorul auto și industrial Schaeffler, care are circa 5.000 de angajați și în România, vrea să reducă aproximativ 4.700 de locuri de muncă în toată Europa. Dintre acestea, 2.800 sunt în Germania, „repartizate” în zece uzine.
În special sectorul industrial este afectat de aceste reduceri, unde, potrivit unui purtător de cuvânt al Schaeffler vor fi pierdute 2.500 de locuri de muncă.
Citește și: Al 13-lea laborator de testare Vitesco Technologies din lume, deschis la Timișoara
1.600 de locuri de muncă vor fi tăiate în sectorul auto, iar fuziunea dintre Schaeffler și Vitesco Technologies va duce la eliminarea a încă 600 de locuri de muncă administrative.
Reducerea netă a locurilor de muncă operată de Schaeffler este de așteptat să fie în jur de 3.700 din cauza relocarilor, ceea ce corespunde cu aproximativ 3,1% dintre angajați.
După fuziunea cu Vitesco, numărul de angajați al grupului a crescut cu aproximativ 35.000, până la aproximativ 120.000 din octombrie 2024, informează automobilwoche.de.
Probleme cu mobilitatea electrică
În legătură cu planul său de reducere a cheltuielilor cu aproximativ 290 milioane de euro pe an, până la finalul lui 2029, costul total al planului fiind estimat la aproximativ 580 milioane de euro, Schaeffler a subliniat mediul dificil de piață, creșterea concurenței globale, mai ales din Asia, și schimbări în industria furnizorilor de automobile.
Pașii sunt calculați, printre altele, să îmbunătățească rezultatele diviziei Bearings & Industrial Solutions.
De asemenea, compania dorește să realizeze sinergii din fuziunea cu Vitesco Technologies, ceea ce include și reduceri de personal.
Diviziile Powertrain & Chassis și E-Mobility sunt, de asemenea, afectate de măsuri.
Citește și: VIDEO Cristian Mihaly, Vitesco Technologies: România, pe harta mondială a electrificării auto
Schaeffler atribuie acest lucru scăderii volumelor în tehnologia motoarelor cu ardere și slăbirii programelor de propulsie electrică din Europa.
10 unități Schaeffler din Germania și 5 din Europa, afectate
Un total de zece locații Schaeffler sunt afectate de reducerile de locuri de muncă în Germania.
De asemenea, planul de eficientizare vizează alte 5 locații europene, dintre care două urmează să fie închise.
Grupul Schaeffler va anunța care sunt acestea până la sfârșitul anului 2024. Iar reducerile de locuri de muncă sunt programate să aibă loc între 2025 și 2027.
Schaeffler este unul dintre cei mai mari angajatori din România. De exemplu, din 2002, compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale, cu aproximativ 5.000 de angajați.
În cursul lunii septembrie 2024, Schaeffler a trimis angajații din Brașov în șomaj tehnic.
Citește și: Sute de salariaţi din România, ai unui mare grup de afaceri internaţional, sunt în şomaj tehnic
Schaeffler România a realizat în 2023 afaceri de 3,9 miliarde lei (în creștere cu 11%) și a obținut un profit de 36,3 milioane lei (în scădere de 61%).