Sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a picat, iar medicii de familie nu pot verifica în timp real calitatea de asigurat și nici valida consultațiile, ceea ce duce la întârzieri în raportările și decontările către CNAS.
Cardurile de sănătate, blocate. Sistemul informatic al CNAS nu funcționează. Ce spun medicii
„În ultimele zile, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) înregistrează disfuncționalități semnificative, care fac imposibilă validarea serviciilor medicale și verificarea calității de asigurat”, a transmis UPIMF, potrivit Digi24.
Organizația precizează că „această situație îngreunează activitatea furnizorilor de servicii medicale din asistența primară și generează întârzieri în procedurile de raportare și decontare către Casa Națională de Asigurări de Sănătate”.
Citește și: Medicii din spitale publice, contracte CNAS doar în sistemul public. Anunțul Ministrului Sănătății
Medicii de familie continuă acordarea serviciilor medicale
Medicii de familie continuă consultațiile, dar problemele sunt „de natură tehnică și se manifestă la nivelul platformei informatice naționale, independent de activitatea medicilor de familie”, a mai precizat UPIMF.
Chiar și în aceste condiții, „medicii de familie continuă acordarea serviciilor medicale, urmând ca validarea și raportarea acestora să fie realizate ulterior, în conformitate cu reglementările legale.”
Citește și: Românii vor putea beneficia de o nouă gratuitate medicală, decontată de CNAS. Se va prezenta cardul
Reprezentanții UPIMF cer intervenția imediată a autorităților pentru a restabili funcționarea platformei.
„Solicităm intervenția promptă a autorităților responsabile pentru remedierea urgentă a defecțiunilor și pentru asigurarea funcționării continue și predictibile a sistemului informatic, esențial în relația medic–pacient–asigurator”, se arată în comunicat.
Totodată, organizația și-a cerut scuze pacienților pentru situația creată: „Asigurăm că drepturile acestora vor fi respectate integral după repunerea în funcțiune a SIUI.”