FOTO În 1937, primul tren de viteză din România făcea București – Constanța în 2 ore. Azi, mai mult

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 11.07.2022 - 11:43
Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore. / Foto: CFR- Istorie și cotidian, Facebook
Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore. / Foto: CFR- Istorie și cotidian, Facebook
Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore. / Foto: CFR- Istorie și cotidian, Facebook
Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore. / Foto: CFR- Istorie și cotidian, Facebook
Mersul trenurilor / Foto: captură ecran
Mersul trenurilor / Foto: captură ecran

Pe 11 iulie 1937, acum 85 de ani, automotorul Malaxa 1001, primul tren de viteză din România, pleca din Gara de Nord din București și ajungea la Constanța în puțin peste 2 ore, rulând cu o viteză maximă de 110 km/h. Astăzi, cel mai rapid tren face același drum în 2h 02 min.

SHARE

Conform mersultrenurilor.infofer.ro, astăzi, 11 iulie 2022, cel mai rapid tren București - Constanța, IR 1589, ajunge la destinație în 2h 02 min, dacă nu are, ca de obicei, întârziere. De exemplu, IR 1928 trebuia să facă până la Cosntanța 2h 09 min., dar în numai o oră de la plecarea din Gara de Nord a acumulat o întârziere de 18 minute. 

Citește și: FOTO „NBA” pe plaja din Saturn: Nici cei mai tari baschetbaliști nu pot bate mingea pe nisip

Automotorul Malaxa 1001, cunoscut și sub denumirea de „Bălan”, avea două motoare diesel Ganz-Jendrassyk cu șase cilindri în linie, de câte 220 CP fiecare, și atingea o viteză maximă de 110 km/h. Distanța București-Constanța se parcurgea în aproximativ 2 ore si puțin. 

Citește și: FOTO Un microbuz cu români s-a înfipt în remorca unui tractor în Ungaria: 2 morți și 9 răniți

Automotorul pe 4 boghiuri (8 osii) avea o greutate în serviciu de 84 tf ( 8238 kN ) era extrem de confortabil pentru vremurile interbelice. Avea aer condiționat și beneficia de servire individuală. Deținea 136 de locuri, cu trei secțiuni diferite.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te