sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Eșec pe Autostrada București A0 Sud. Ce tronson promis pentru 2024 nu va fi terminat la timp?

Data publicării: 02.04.2024 • 09:56 Data actualizării: 02.04.2024 • 10:46
„Ciotul” 3 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud nu va fi gata în vara 2024. E la 63% - Foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
„Ciotul” 3 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud nu va fi gata în vara 2024. E la 63% - Foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
„Ciotul” 3 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud nu va fi gata în vara 2024. E la 63% - Foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
„Ciotul” 3 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud nu va fi gata în vara 2024. E la 63% - Foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

„Ciotul” 3 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud nu va fi gata în vara 2024. Lucrările au început în noiembrie 2021 și ar fi trebuit finalizate în 30 de luni, adică, în vara lui 2024. Dar, la ora actuală, au ajuns la 63%.

„Pe A0 Sud vom putea circula la finalul acestui an (2023, n.red.). Asta înseamnă că vii pe autostradă de la Pitești și te duci până la Constanța doar pe autostradă”, a promis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prin februarie anul trecut.

Realitatea din teren este, însă, alta. Lotul 3 al A0 Sud, între Bragadiru și Joița, nu va fi gata în vara 2024, conform contractului, de exemplu. În cel mai bun caz, poate, la finalul lui 2024.

Citește și: Lotul 1 Sud al Autostrăzii Bucureștiului nu e gata, cum s-a promis. Până la vară, A0 conectată cu A2

„Ciotul” 3 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud nu va fi gata în vara 2024. E la 63%

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, pe 2 aprilie 2024, că în urma verificărilor efectuate pe șantierul lotului 3 de pe A0 Sud, Bragadiru - Joița, a constatat că lucrările au ajuns la 63%.

„Verificări pe șantierul lotului 3 de pe A0 Sud, Bragadiru - Joița❗️

🟠 Lucrări în execuție:

▶️ Terasamente și scurgerea apelor:

➖ Săpături pentru execuție șanțuri pereate;

➖ Cofrări, betonări șanțuri pereate;

➖ Săpătură, armare, cofrare, betonare pereuri taluz;

➖ Profilare taluzuri și amenajare cu pământ vegetal;

➖ Fundație balast;

➖ Așternere balast stabilizat;

➖ Așternere strat de bază.

Citește și: FOTO Lucrări de mântuială, pe ciotul Autostrăzii Bucureștiului inaugurat în grabă, în decembrie 2023

▶️ Structuri:

➖ Cofrări și armări plăci de suprabetonare pasaj DJ602, pod Ciorogarla;

➖ Montare predale pod peste râul Sabar;

➖ Armare și decofrare elemente structurale pasaj peste DJ601;

➖ Sudare plăcuțe aparate de reazem pasaj pe DC128;

➖ Lucrări premontaj tablier metalic la pasaj CF;

➖ Montaj aparate de reazem la pasaj DE;

➖ Sudare elemente metalice la pasaj peste A1.

▶️ Relocări utilități:

➖ Amenajare traseu conductă, relocare conductă;

➖ Lucrări de relocare - Transgaz.

___________________________________

Antreprenor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) - SC Euro Construct Trading 98 SRL;

Lungime traseu: 17,96 km.;

Durată contract: 42 de luni (12 luni proiectare, 30 de luni execuție);

Valoare contract: 853,42 milioane de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);

Stadiu actual: 63%”, a anuțat CNAIR, pe pagina sa de Facebook.

Segmentul Sud al autostrazii A0 este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anunțați câștigatorii licitațiilor în aprilie-mai 2019:

- Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,9km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 830.679.662,15 lei fara TVA. Contract semnat in Aug 2019

- Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat in Mar 2019. 8,7km intre DN5 si DN6 deschisi in Decembrie 2023

- Lotul 3, DN6 - A1, 17,97km, castigator asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră