În sudul Capitalei, pe sectorul A0 dintre Bragadiru și Jilava, indicatoarele rutiere se mișcă chiar şi la o simplă adiere de vânt. Iar o parte dintre consolele rutiere sunt subdimensionate. Şi ca să fie treaba, treabă, există indicatoare care au până și culorile greșite.
Citește și: VIDEO Cum arată A0 între DN5 și A2 și când se va circula? Trebuia să fie gata în octombrie 2023
Lucrări de mântuială, pe ciotul Autostrăzii Bucureștiului inaugurat în grabă, în decembrie 2023
„Este nepermis așa ceva. Indicatorul nici măcar nu este prins în pământ, pur şi simplu betonul pe care îl vedeți a fost turnat pe pământ. După câteva ploi, tot pământul de dedesubt va dispărea și acest indicator va cădea”, a explicat Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, care a fost ofițer de poliție rutieră, pentru Știrileprotv.ro.
Iar în câteva locuri indicatoarele au căzut deja la pământ. De exemplu, panourile succesive care anunță o curbă deosebit de periculoasă. În imaginile filmate din dronă de Pro TV se văd gropile în care erau fixate.
De asemenea, Cătălin Codescu a identificat și indicatoare rutiere montate pe console subdimensionate.
Prin astfel de metode, constructorul turc care s-a ocupat inclusiv de montarea indicatoarelor ar fi ieșit la jumătate de preț cu lucrarea, susțin surse din rândul constructorilor, citate de Știrileprotv.ro.
Mai mult, pe unele porțiuni ale ciotului de autostradă pericolul de accidente este iminent. Un soclu înalt de beton a fost lăsat pe marginea drumului, deși în standardul rutier scrie clar că trebuie îngropat, la nivelul solului.
Ce a spus CNAIR despre problemele identificate pe ciotul Autostrăzii Bucureștiului inaugurat în decembrie 2023
Purtătorul de cuvânt, Alin Șerbănescu, nu a fost surprins de imaginile surprinse de Știrileprotv.ro pe ciotul Autostrăzii Bucureștiului inaugurat în decembrie 2023.
Discuția dintre Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR,și reporterul Știrileprotv.ro:
„-Foarte bine că le vedeți... Mizăm pe astfel de observaţii petru că le trecem frumușel pe catastif și-l notificăm pe constructor. Vă lipsesc niște bucăți de semnalizare rutieră... Montați-le!
-La recepția lucrării, CNAIR de ce n-a văzut asta?
-Recepția lucrărilor... este o comisie întreagă... Este și Poliția, și ISC-ul.
-Nimeni n-a observat că lipsesc astfel de indicatoare.
-Să zicem că atunci nu s-a observat, dar se observă acum. Asta nu înseamnă că nu trebuie să le pună!”
Citește și: HARTĂ Top-ul calității drumurilor în Europa. În România, sunt cele mai proaste. Nota „3”!
Un „ciot” de 16,3 km, inaugurat pe Autostrada București. 6,3 km sunt, însă, „muzeu”
„Cu Plugușorul pe Autostrada A0. Aho aho, pe 30.12.2023, în jurul prânzului, se inaugurează aproximativ 10 kilometri între nodurile DN6 și DN5, parte din lotul 2 al A0 Sud. Ceilalți 6,3 km până la limita cu lotul 1 rămân un frumos muzeu. Să fie primiți!
Mai aveam puțin și dădeam focul de artificii de Revelion direct pe șantier.
Cele două tronsoane de pe A0 Sud executate de turcii de la Alsim Alarko sunt marea dezamăgire rutieră din 2023 (...)
În ciuda minciunilor gogonate ale ministrului Grindeanu și ale secretarului de stat Scrioșteanu, în loc de 33,23 kilometri pe segmentul DN6-A2, sau măcar DN6-DN4, pupăm doar 10 km amărâți între DN6 și DN5, întârziați un an de zile față de promisiunile războinice din 2022 și vreo 6 luni față de termenul contractual extins.
Solicităm autorităților și antreprenorului general să facă toate demersurile birocratice și în teren astfel încât să putem circula fără restricții, pe profil complet de autostradă, pe A0 Sud între DN5 și DN4 în martie 2024 și din DN4 până la Autostrada A2 în iunie 2024, cel mai târziu”, scriau specialiștii Asociației Pro Infrastructură, în decembrie 2023, pe Facebook.