Cel mai lung tunel de autostradă mai așteaptă. Licitația de 6.800.000.000 lei, contestată. 2032?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 03.02.2025 - 16:27
Cel mai lung tunel de autostradă mai așteaptă. Licitația de 6.800.000.000 lei, contestată - Facebook/Cristian Pistol - Imagine cu rol ilustrativ
Cel mai lung tunel de autostradă mai așteaptă. Licitația de 6.800.000.000 lei, contestată - Facebook/Cristian Pistol - Imagine cu rol ilustrativ

Cel mai lung tunel de autostradă mai așteaptă. Licitația de 6.800.000.000 lei a fost contestată din nou. Dacă astăzi ar fi semnat contractul, tronsonul ar fi gata prin 2032.

SHARE

Licitația celui mai scump contract de autostradă, secțiunea de 41 km a Autostrăzii Transilvania care include cel mai lung tunel de autostradă din România, în valoare de 6,8 miliarde lei, a fost constestată pentru a treia oară.

Citește și: VIDEO Au repornit lucrările pe lotul din Autostrada Transilvania început de Bechtel acum 20 ani

Cel mai lung tunel de autostradă mai așteaptă. Licitația de 6.800.000.000 lei, contestată

Pe 1 noiembrie 2024, asocierea turcească Makyol – Ozaltin a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru ultima bucată necontractată de pe Autostrada Transilvania, segmentul Poarta Sălajului - Zalău și Zalău – Nușfalău, cu o lungime de 41 km și care include tunelul de la Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din România - 2,9 km. 

Dar, proiectul cu o durată estimată la 78 de luni (6,5 ani) nu poate să înceapă.

La doar câteva zile distanță, italienii de la WeBuild au contestat licitația, spre sfârșitul lui noiembrie 2024 a apărut o contestație și din partea turcilor de la Mapa, iar acum, la început de februarie 2025, WeBuild a mai depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). 

Citește și: FOTO Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni

Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acesta este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km, pe cele două secțiuni, Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, ale autostrăzii A3 rămase încă fără contract.

Cum stau lucrurile pe Autostrada Transilvania - A3 (București - Borș)

Primul tronson al A3, București - Ploiești (65,2km), este deschis integral circulatiei.

Pe urmatorul tronson, Ploiești - Brașov, este deschis circulatiei doar ciotul Râșnov - Cristian (6,3 km). 

Tronsonul Brașov - Târgu Mures a fost eliminat din planurile Guvernului, acesta fiind înlocuit cu traseul Sebeș - Turda de pe autostrada A10.

Urmatorul tronson, Targu Mures - Gilau (103,5km), este deschis integral circulatiei.

Citește și: RUȘINOS Ungaria a adus autostrada la granița cu România. Noi începem lucrările cu 20 ani întârziere

Pe ultimul tronson al A3, Gilău - Borș, situația este următoarea:

- Gilău - Nadaselu (9,5km) deschis; Nadaselu - Mihaiesti (16,8 km) în lucru, termen deschidere în 2025

- doua viaducte incluse în acest traseu vor fi executate printr-un proiect separat pentru care s-a desemnat un constructor în martie 2024, dar contractul nu a fost semnat încă

- Mihăiești - Zimbor (13,3 km), în lucru, termen deschidere 2025

- Zimbor - Poarta Sălajului (13,3 km), în lucru (licitația pentru nodul Românași, care asigură descărcarea traficului de pe lotul Zimbor - Poarta Salajului, abia s-a încheiat în septembrie 2024)

- Poarta Sălajului - Zalau (15,1 km) și Zalau - Nusfalau (25,8km), licitație în derulare

- Nușfalău - Suplacu de Barcău (13,6 km), deschisa în septembrie 2023

- Suplacu de Barcău - Chiribiș (26,4 km), ordin de începere în 20 ianuarie 2025

- Chiribiș - Biharia (28,9 km), contract semnat, termen deschidere în 2026

- Biharia - Borș (5,4 km), deschis

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te