Am cumpărat de la Auchan după scandalul caselor self-pay. „E mai greu, dar omul cât trăiește învață”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 09.03.2023 - 19:00
Case self pay Foto: Profimedia Images

Ce se întâmplă la Auchan după scandalul caselor self pay nu are legătură cu panica de pe internet privind înlocuirea casierilor. Am găsit aceeași atmosferă ca în fiecare zi. Poate clienții erau mai puțin răbdători cu tehnologia dar angajații erau acolo să-i ajute.

SHARE

Auchan a anunțat recent că va moderniza treptat tot sistemul de plată iar acest lucru a stârnit o adevărată furtună pe internet. Newsweek a vrut să vadă dacă angajații se simt în pericol sau dacă sunt clienți care nu se descurcă la casele self-pay.

Am intrat în supermarketul Auchan Crângași într-o oră în care magazinul este mai aglomerat. Erau mulți clienți printre rafturi, unii aveau cărucioare, alții coșuri, alții luau câteva produse în mână și se grăbeau spre case. Nu era nimic neobișnuit. 

Ce se întâmplă  Auchan după scandalul caselor self-pay. Casierii erau la locul lor, liniștiți

Casierii nu păreau îngrijorați. Doar că din ce am văzut eu la Auchan Crângași și poate așa este peste tot, aceștia nu doar încasează banii.

Citește și: Scandalul caselor self-pay, fără fundament economic? De ce roboții nu ne vor lăsa fără slujbe

Când nu au clienți, duc coșurile în locul special de la intrare sau le explică celor care nu sunt familiarizați cu tehnologia caselor self pay cum să procedeze.

Au răbdare cu fiecare client în parte și, din ce am observat eu, nu cei în vârstă au cele mai mari probleme cu acele case pentru care s-a iscat valul de discuții în contradictorii. 

În viteza lor, tinerii fie scaneaza de două ori un produs, fie apasă greșit pe vreo tastă, fie nu știu cum se trec pungile sau alte probleme. Iar asta pentru că de cele mai multe ori tinerii, cu o mână scanează, cu cealaltă țin telefonul la ureche.

Citește și: Ministerul Finanțelor implementează noul sistem pentru case de marcat cu 3 IT-iști voluntar

”Stai să scanez cardul”, este singura întrerupere a convorbirii clientului tânăr de Auchan care ajunge la casele self pay. Ia telefonul de la ureche, deschide aplicația, uneori nu se deschide la fel de repede precum și-ar dori și atunci se irită, scanează, apoi reia convorbirea. 

Unii se mai opresc din vorbit și pentru plata cu telefonul.

Cei mai în vârstă sunt atenți la ce le explică angajatul. A doua oară știu deja. 

”E mai greu dar omul cât trăiește învață”, îi spune un domn la vreo 70-80 de ani unei angajate. Mulțumește, plătește și pleacă. 

Citește și: Alimente mucegăite sau expirate: 50 de hipermarketuri Auchan amendate, 14 închise temporar

Angajații sunt întotdeauna drăguți - acest lucru probabil este în fișa postului- și explică clienților cum trebuie să procedeze cu aceste case.

Ce faci dacă nu știi, nu poți sau nu vrei să scanezi singur produsele

Timpul de cumpărături în acest supermarket nu depășește 20-30 de minute, în cazul celor care fac cumpărături săptămânale. Pentru cei care au cărucioarele pline este mai greu să își scaneze singuri produsele. 

Iar asta pentru că nu există bandă pe care omul să pună produsele, să le treacă prin scanner, apoi să le pună înapoi în coș. Sunt câteva mese dar insuficiente atunci când este oră de vârf. 

Însă pe lângă aceste case self pay sunt și unele care au casier. Se pun cumpărăturile pe bandă, casierul scanează, clientul le pune înapoi în coș, primește un bon, merge la o casă self pay și plătește cash sau cu card.

Sunt și case clasice, unde casierul încasează banii. Însă acestea sunt folosite doar la cerere. 

Cum a început scandalul caselor self pay

Auchan a anunțat că va moderniza treptat tot sistemul de plată. Iar acest lucru a stârnit controverse. Mulți au spus că nu se descurcă să scaneze, alții că vor crește furturile din magazine, iar alții că vor rămâne pe drumuri casierii. 

De fapt lucrurile nu au stat așa.

„Toţi casierii sunt şi vor rămâne colegii noştri. Nu discutăm despre disponibilizări în niciun caz. În schimb, meseria lor evoluează”, este răspunsul reprezentanților Auchan.

Până în anul 2025, retailerul francez vrea să transforme meseria de casier în cea de consilier pentru clienți. Astfel, angajații îi vor ajuta pe clienții care nu se descurcă cu scanarea produselor la casele rapide. De altfel, casierii își pot relua atribuțiile clasice, la cererea clientului. 

Citește și: ”Lumea merge în direcţia automatizării”, a spus ministrul Burduja despre înlocuirea casierilor

Însă, în timp ce clienții s-au împărțit în două tabere, politicienii au vrut și ei să aibă ceva de spus. Astfel, PSD a venit cu trei variante de lucru ale unei posibile legi pentru o nouă metodă de taxare.

O variantă ar fi impunerea unei taxe echivalente cu contribuția pentru un salariu minim pentru fiecare casă self-pay.

O altă variantă ar fi reduceri pentru cei care merg în magazine și își scanează singuri produsele.

Iar o a treia variantă ar fi ca pentru un număr de case self-pay să existe și angajați care să-i ajute pe clienți.

Unde mai facem lucrurile singuri și nu ne plângem

Îl mai știți pe facturel? Robotul care a ”înlocuit” casierii unei bănci? Acolo oamenii și-au putut plăti facturile, ratele, puteau băga bani în cont, etc. Bine, puteau face acest lucru și online. Însă o bună bucată de vreme casierii stateau lângă facturel să învețe clienții cum să-l folosească. 

Și au învățat. Chiar și bancomatele pot înlocui casierii. Poți plăti facturi, poți schimba valută, etc.

Și casierii băncilor nu au dispărut. Doar că ei au și alte atribuții pentru că nu mai au cozi de clienți nervoși că așteaptă zeci de minute pentru că o persoană vrea să întrebe ceva, o alta vrea să plătească ceva, etc.

Acum dacă vrei să mergi la bancă, nu chiar la toate, trebuie să faci programare. În funcție de ce probleme ai de rezolvat, ți se va spune ziua și ora când un angajat este disponibil să discute cu tine. 

Am văzut acest sistem în urmă cu 20 de ani. în Austria. Am menționat această țară pentru că ne comparăm încontinuu cu vestul Europei.

Altfel, există aplicații pe telefon pentru orice este nevoie legat de tranzacții bancare. Ba chiar și creditele se pot acorda online.

Apoi, la metrou, putem cumpăra cartele singuri de la aparat. 

Dacă vrei să mergi cu unele trenuri private, plătești biletul pe internet și codul descărcat pe telefon este scanat de conductor.

Exemplele sunt multe iar românii chiar se aliniază la civilizația occidentală.

 

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te