Apele Române au plătit 20.000 euro să știe cine îi înjură în mass media, deși au birou de presă

DE Petre Bădică | Actualizat: 02.03.2021 - 13:20

Administrația Națională Apele Române a plătit în jur de 20.000 de euro unei companii pentru servicii de monitorizare a presei. Aceeași companie a câștigat o licitație de milioane pentru realizarea unui buletin informativ pentru primăria sector 1.

SHARE

Din 17 mai 2018 și până la 31 decembrie 2018 s-a derulat un contract de „Achizitie servicii de monitorizare media necesare Compartimentului Comunicare și Relații cu Presă”.

După cum spune numele contractului și după cum reiese din informațiile publice de pe rowater.ro, Compania Națională Apele Române avea un birou de comunicare și relații publice. Care, se pare, nu avea timp să și monitorizeze ce se scria în mass media despre activitatea de la Apele Române.

Apele Române au plătit pentru un serviciu pe care îl puteau realiza  proprii angajați

Contractul a fost încredințat companiei S.C. Cross Media Premium SRL după cum reiese din facsimilul de mai jos. Pentru 73.800 de lei fără TVA s-a decis achiziționarea „din surse proprii” și prin „achiziție directă”. Suma finală a ajuns, cu toate taxele, la 87.869 de lei, în jur de 20.000 de euro.

S.C. Cross Media Premium a fost protagonista unui scandal mediatizat în presa centrală.

În noiembrie 2017, licitația de milioane de euro pentru revista Primăriei Sectorului 1, condusă atunci de Daniel Tudorache, a fost câștigată de asocierea a două companii care aveau în total patru angajați. Ofertantul care a fost declarat câștigător a fost asocierea dintre companiile SC Romprint Fusion SRL și SC Cross Media Premium SRL, cu valoarea totală (fara TVA) de  circa 9,4 milioane lei, scria hotnews.

Au pierdut la contestație

Licitația a fost contestată, iar cele două companii câștigătoare au fost descalificate în detrimentul trustului Ringier România. Care, ulterior, a renunțat și el la contract.

„Ringier România a câștigat prin licitație publică, în SEAP, contractul pentru a realiza o revistă a Primăriei Sectorului 1, un contract de 2 milioane de euro pe 4 ani.

La procedura de achiziție publică începută în 16 septembrie 2017  au participat trusturi importante de presă, precum Ringier sau Burda, precum și companii fără experiență în media.

Inițial, spre surprinderea întregii prese, a câștigat o asociere cu doar patru angajați și care, în procedurile de contestare care au urmat, s-a dovedit că nu îndeplinea condițiile”, a scris cursdeguverare.ro.

Apele Române au plătit avocați deși avea serviciu juridic

Newsweek România a scris că, deși are un departament juridic care se află în subordonarea Directorului General, compania Apele Române a cumpărat servicii juridice. Banii au ajuns la un avocat care a fost generos plătit de Primăria București: aproape un milion de euro.

Între 19 aprilie 2019 și 31 decembrie 2019, compania Apele Române a plătit „din surse proprii” „servicii de consultanță și asistență pentru A.N. Apele Române în vederea eliberării domeniului public al statului, reprezentat de două imobile terenuri situate pe raza localității Sinaia”.

Pentru aceste servicii juridice, compania Apele Române a plătit „75 euro/oră la care se adaugă TVA servicii care se vor presta până în cuantum de 98.000 de  lei fără TVA”. Nu este clar dacă aceste servicii au continuat și de la 1 ianuarie 2020, Apele Române nepublicând achizițiile publice făcute anul trecut.
 

Citește și: Apele Române plătesc cu 100 euro/oră avocați abonați la bani publici, deși au departament juridic

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.