ANALIZĂ Piața auto 2022, +40%: Românii deja au înmatriculat 16 Bentley, 6 Ferrari și 78 Porsche

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 16.03.2022 - 21:23
Piața auto 2022, +40%: Românii deja au înmatriculat 16 Bentley, 6 Ferrari și 78 Porsche. / Foto: topgear.com
Piața auto 2022, +40%: Românii deja au înmatriculat 16 Bentley, 6 Ferrari și 78 Porsche. / Foto: topgear.com

Până să ordone Putin invadarea Ucrainei, cifrele înregistrate pe piața auto în primele două luni din 2022 indicau un an promițător.a.

SHARE

În ianuarie și februarie, în România au fost înregistrate cu 39,5% mai multe automobile decât în aceeași perioadă din 2021. Ce va urma, vom vede

Piața auto din România a început anul 2022 în forță, înmatriculările de mașini noi crescând în primele două luni ale anului cu aproape 40%, până la 17.758 unități, după ce a încheiat 2021 slab spre prost. Dacă piața auto din Europa a scăzut cu 1,6% în 2021, iar față de 2019, anul pre-pandemie, cu 26%, în România înmatriculările de mașini noi au căzut cu 4,1% în 2021, până la 119.832 de unități, și tot cu 26% față de 2019.

Citește și: ANALIZĂ Piața auto în 2021 - Cele mai vândute mașini în Europa și România din fiecare segment

Interesant, pe fondul pandemiei și a crizelor suprapuse la nivel mondial, se pare că și unii români au început să privească automobilele premium și de lux drept investiții sau, pur și simplu, să-și satisfacă poftele.

Concret, în ianuarie și februarie 2022, în România au fost înmatriculate 16 modele Bentley (+166,7%), 6 modele Ferrari (+100%), 7 modele Lamborghini (+40%), 5 modele Maserati (+66,7%) și, de exemplu, 2 modele Aston Martin, la fel ca în același interval de anul trecut.

Nu a fost înregistrat niciun Rolls-Royce în primele două luni din 2022, deși în 2021 au primit plăcuțe românești două unități, dar Porsche, exagerând puțin, se poate spune că a ajuns marcă sport/lux de volum în România. În ianuarie și februarie 2022, au fost înregistrate nu mai puțin de 78 de modele Porsche în România (+66% față de aceeași perioadă din 2021), potrivit datelor APIA.

Segmentul premium a început și el promițător anul 2022: 580 unități Mercedes-Benz (+16,7%), 415 unități Audi (+166%), 434 unități BMW (-31%), 39 unități Lexus (+85,7%) și, de pildă, 182 de unități Volvo (+7,7%).

Citește și: Reorganizare: Uzina Ford Craiova, „vândută” Ford Otosan din Turcia cu de 10 ori prețul din 2008

Electrificatele depășesc diesel-ul. Mașinile 100% electrice, +250,5%

În ianuarie și februarie 2022, au fost înregistrate în România 17.758 de automobile noi: 11.951 de mașini pe benzină (cotă de piață de 67,3%), 2.721 de mașini diesel (cotă de piață de 15,3%), 1.681 de mașini electrice și plug-in hybrid (cotă de piață de 9,5%) și 1.405 de mașini hybrid (cotă de piață de 7,9%).

Prin urmare, după primele două luni din 2022, autoturismele electrificate (BEV+HEV+PHEV) au ajuns la o cotă de piață de 17,4%, mai mare decât cea deținută de cele diesel.

Defalcat, au fost înregistrate 1.055 BEV-uri (+250,5%), 626 PHEV-uri (+179,5%) și 1.405 HEV-uri (+22,8%).

În primele două luni din anul 2022, de asemenea, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 315 unități, model lansat în 2021, Testla Model 3, 96 unități, cu o creștere față de aceeaşi perioadă a anului precedent de 23 ori, Hyundai Kona cu 88 unități, în creștere cu 450,0%, Volkswagen ID3 cu 65 unități, +140,7% și Volkswagen e-UP!, 54 unități, în scădere cu -6,9%.

Citește și: Invadarea Ucrainei de Rusia lovește industria auto, deja șubrezită de COVID și criza cipurilor

În ceea ce privește autoturismele plug-in hybrid (PHEV), top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 58 unități, +544,4%, urmată de Hyundai Tucson cu 47 unități, Mercedes Benz GLE tot cu 47 unități, în creștere cu 235,7%, Mercedes Benz GLC cu 41 unități, creștere de 173,3% și Volvo XC60 cu 32 unități, în creștere cu 146,2%.

Autoturismele hibride (HEV), fără încărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota CHR cu 259 unități, în scădere cu 22,5% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 224 unități și 26,3% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 183 unități, -1,1%.

Top 10 mărci și modele preferate de români în primele două luni din 2022

TopP 10 mărci preferate de români, autoturisme + autovehicule comerciale, în primele două luni din 2022 este condus de către Dacia (5.025 unități), urmată de Hyundai (1.804 unități), Ford (1.542 unități), Volkswagen (1.417 unități), Renault (1.246 unități), Toyota (1.225 unități), Mercedes Benz (1.198 unități), Skoda (1.196 unități), Fiat (677 unități) și Peugeot (645 unități).

Top 10 modele preferate de români în primele două luni din 2022 este condus de Dacia Logan. Locurile doi și trei sunt ocupate de Dacia Duster și Dancia Sandero. Iar pe patru se află Ford Puma.

Urmează Skoda Octavia, Hyundai Kona, Hyundai Tucson, Fiat 500L, Renault Clio și Dacia Spring, potrivit datelor APIA.

Segmentarea pe clase

După primele două luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+46,2%), Clasa B (+47,5%), Clasa C (+19,1%), Clasa D (+11,3%), Clasa E (-5,5%), Clasa F (-19,1%), SUV (+46,6%), MPV (+427,0%) și Clasa Sport (+10,8%), raportat la perioada similară din anul anterior.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV conduce detașat și pe un trend în creștere, cu o cotă de 44,8%, în creștere cu 2,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,8%, în scădere cu 4,3% și Clasa B cu o cotă de 18,2%, în creștere cu 1,0% față de aceeasi perioadă a anului 2021

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te