Trucul unui mecanic pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria. Nu e vorba de cabluri sau împins

DE Mircea Neacșu | 18.04.2025 - 07:20
Trucul unui mecanic pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria. Nu e vorba de cabluri sau împins - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Trucul unui mecanic pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria. Nu e vorba de cabluri sau împins - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Trucul unui mecanic pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria. Nu e vorba de cabluri sau împins - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Trucul unui mecanic pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria. Nu e vorba de cabluri sau împins - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Toate mașinile, indiferent de motor, pe benzină, diesel sau electric, au nevoie de un acumulator de 12 volți pentru a funcționa. Dacă a murit bateria, trucul unui mecanic pentru a porni mașina nu face apel la cabluri de curent, nici la împins, pentru că nu merge totdeauna.

SHARE

Bateria care ajută mașina să pornească se poate strica „când ți-e lumea mai dragă”, cum se spune, fie din cauza frigului, fie din cauza caniculei, fie din cauza vechimii, fie din cauza depunerilor în cazul autovehiculelor utilizate rar, de exemplu. Și, de asemenea, există multe cazuri în care șoferul uită luminile aprinse și, în câteva ore, acumulatorul moare, se descarcă complet. 

Citește și: Cum află șoferul dacă trebuie sau nu să schimbe bateria mașinii, inclusiv la electrice?

Trucul unui mecanic pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria. Nu e vorba de cabluri sau împins

Pentru a nu căra cabluri de curent tot timpul în portbagaj și a nu vă complica cu împinsul, mai ales că această tehnică de pornire nu merge decât la mașinile cu cutie de viteze manuală și presupune ca bateria să mai aibă un strop de energie, cât să activeze pompa de combustibil, Scotty Kilmer, un cunoscut mecanic în mediul online pentru sfaturile sale practice, dezvăluie trucul său pentru a porni mașina dacă i-a murit bateria.

Practic, mecanicul recomandă ca, mai ales la drumurile lungi, șoferii să aibă în mașină un „powerbank” special, un starter auto, o mini-baterie de pornire.

În general, jump starter-ul auto portabil oferă un curent maxim de pornire de 600-800 A și are suficientă energie pentru a porni motorul chiar și atunci când bateria autovehiculului este complet descărcată.

Citește și: Bateria învârte greu și motorul nu pornește? Cum îi dai curent mașinii corect cu cabluri

Dispozitivul este foarte simplu de utilizat și se găsește de cumpărat la prețuri ce încep de la circa 200 lei. Trebuie doar să conectați cleștii „powerbank”-ului special la bornele bateriei, roșu la pozitiv (+), negru la negativ (-), apoi dați la cheie/apăsați pe buton așa cum faceți întotdeauna. Dacă mașina nu are alte probleme tehnice, va porni imediat. 

Pentru a evita defectarea bateriei, aceasta trebuie verificată periodic. Trebuie să verificați încărcarea, să curățați bornele și să verificați nivelul apei pentru bateriile plumb-acid. Dacă nu folosiți mașina foarte des, ar trebui să vă amintiți să o porniți în mod regulat.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te