„Revoluție”, în lumea mașinilor electrice! Chinezii au făcut o baterie ce oferă până la 1.500 km de autonomie. Evident, în funcție de tipul și puterea automobilului pe care este montată.
Toate mașinile, indiferent de motor, pe benzină, diesel sau electric, au nevoie de un acumulator de 12 volți pentru a funcționa. Dacă a murit bateria, trucul unui mecanic pentru a porni mașina nu face apel la cabluri de curent, nici la împins, pentru că nu merge totdeauna.
Unei Dacia Duster i-a explodat bateria. Și nu una aftermarket, ci cea originală. Cauzele pot fi multiple, spun specialiștii, iar șoferii își pot lua anumite măsuri pentru a reduce riscul.
Frig, bateria învârte greu și motorul nu pornește? În această situație destul de des întâlnită iarna, mai ales dacă acumulatorul este mai vechi sau „slăbit” de mersul preponderent în oraș, puteți încerca să-i dați curent mașinii cu cabluri de la alta. Atenție la procedură, însă!
Vine iarna! Cum află șoferul dacă trebuie sau nu să schimbe bateria mașinii, inclusiv la electrice? Există mai multe semne pe care acumulatorul auxiliar, de 12 V, le dă înainte să „moară”.