Studiul realizat de Geotab relevă faptul că uzura bateriilor depinde atât de modul de exploatare/încărcare, cât, evident, și de model. Specialiștii afirmă că mașinile electrice de ultimăgenerație reușesc să conserve mult mai bine capacitatea bateriilor, cu pierderi de până la 1% pe an, și recomandă utilizatorilor să-și încarce mașinile cât mai rar posibil la stațiile de încărcare rapidă. Cea mai bună strategie este ca mașinile să fie încărcate lent, la surse de curent alternativ, și să se încerce menținerea stării de încărcare între 20% și 80%.
Modelul de mașină electrică a cărui baterie s-a degradat cel mai mult în cadrul studiului Geotab a fost Nissan-ul Leaf din 2015. Degradarea constatată a fost de 4,5% pe an. Explicația ar fi, conform specialiștilor, arhitectura sistemului electric a cărui baterie se răcește pasiv și nu cu ajutorul unui sistem cu lichid ca la alte modele, iar căldura excesivă alterează celulele cu lithium.
Studiul Geotab arată și că bateriile mașinilor electrice utilizate în regiunile calde își pierd mai repede din capacitate decât în regiunile reci sau cu temperaturi medii.
De asemenea, stilul de condus și de utilizare a mașinii electrice își lasă și el amprenta asupra bateriilor. Printre cele 6.300 de mașini electrice monitorizate în cadrul studiului canadienilor de la Geotab s-a aflat și o Tesla Model X a unei firme de rent a car, de exemplu. Această mașină a parcurs 531.000 de kilometri în patru ani, iar bateria a pierdut 23% din capacitate, autonomia maximă afișată de computer scăzând de la 420 km la 320 km. Celelalte modele Tesla Model X din studiu, care au fost utilizate normal, nu au indicat decât o degradare cu maximum 1% pe an.