„Revoluția electrică” pare că s-a lovit de un obstacol, deoarece consumatorii nu adoptă vehiculele electrice atât de repede pe cât au prezis sau sperat unii producători auto. Iar acest lucru determină din ce în ce mai multe companii să își regândească planurile și chiar să dea înapoi în ceea ce privește calendarul pentru automobilele exclusiv electrice.
De curând, în „cor” a intrat și Volkswagen, cel mai mai mare constructor auto european și unul dintre cei mai mari producători de mașini electrice.
Citește și: Elon Musk e radical. Dă afară peste 10% din angajații Tesla, după primele 3 luni de vânzări proaste
Șeful Volkswagen, îngrijorat de vânzările slabe de mașini electrice: E nevoie de mașini hybrid
Thomas Schäfer, CEO-ul Volkswagen, susține în continuare că viitorul automobilului e electric. Dar, se pare că acest viitor s-a mai îndepărtat.
El a declarat, pentru Autocar, că, dacă până recent mașinile hybrid și plug-in hybrid că erau privite ca fiind tehnologii prea scumpe și de domeniul trecutului, „în ultimele șase luni, dintr-o dată, toată lumea vrea hibrizi".
"Când am spus că vom oferi versiuni hybrid pe Tiguan, Golf, Passat, etc., am fost priviți ciudat. Oamenii au spus: "De ce faceți asta? Mergeți mai repede (spre electrificarea completă, n. red.)”. Acum sunt foarte bucuros că am făcut-o. Avem o ofertă și probabil că va trebui chiar să o extindem (...)
Citește și: Peste 50% din șoferii de mașini electrice regretă că au făcut pasul
Este o tehnologie de tranziție. În timp ce propulsia electrică pe baterii se mai stabilizează, avem încă nevoie de această tehnologie de tranziție”, a explicat Thomas Schäfer.
În acest scop, Volkswagen "va continua cu ceea ce avem", a mai spus Schäfer, sugerând că orice viitor PHEV va folosi o variantă a sistemului disponibil în prezent pe Golf, Passat și Tiguan. "Vom continua să dezvoltăm, dar vom face un sistem de propulsie complet nou? Nu prea cred", a punctat CEO-ul VW.
Schäfer a adăugat că Volkswagen nu are neapărat nevoie de o ofertă PHEV "în fiecare model și în fiecare regiune", iar, mai degrabă, activitatea de dezvoltare se va concentra pe reducerea costurilor și pe creșterea autonomiei electrice.