Astfel, cu fabrica de la Florești, unde Michelin produce gume Kleber și Goodrich, și cu fabricile Continental și Pirelli, România figurează printre cei importanți producători de anvelope din lume.
Michelin a venit în România în 2001, odată cu achiziția uzinelor Victoria, în Florești, județul Prahova și Silvania, în Zalău, judeţul Sălaj. Cu investiții semnificative și cu obiectivul de a deveni un jucător cheie în regiune, Michelin s-a dezvoltat de-a lungul anilor, ajungând astăzi la 4.500 de angajați în România.
Citește și: Uzina Victoria Florești, de la decretul regal și Banloc-Goodrich, la Michelin
În ultimele două decenii, Michelin a produs peste 80 milioane de anvelope pentru turisme și camionete, la Florești, și pentru camioane și utilaje de geniu civil, la Zalău, precum și 500.000 tone de cord metalic în uzina dedicată din Zalău, construită de la zero de Michelin în 2004.
Centre de cartografiere și pentru servicii partajate Michelin, în România
În anul 2007, Michelin a fondat departamentul de Cartografie în România care deservește, alături de departamentul de cartografie din Franța, produse și servicii cartografice globale, iar în anul 2012 a fondat centrul pentru servicii partajate, cunoscut astăzi ca Michelin Corporate Business Services.
Un alt moment important pentru Michelin România a fost în anul 2018, când compania a devenit sediu central și punct de coordonare pentru regiunea Europa Centrală care include 20 de țări.
La Michelin Victoria Florești se fabrică în momentul de față 400 de tipodimensiuni de anvelope Kleber și BFGoodrich, pentru jante de până la 20 inch, iar 90% din producție merge la export.
Citește și: STUDIU Mașinile electrice „mănâncă” cu 20% mai repede anvelopele clasice
Nu mai există „Secție de proiectare“, ca în epoca comunistă, ci se lucrează după rețete dezvoltate și testate în laboratoarele Michelin, companie ce deține, pe lângă BFGoodrich și Kleber, și brand-urile Kormoran, Uniroyal, Tigar și Riken.