O campanie gigant de telecomunicații concediază 13.000 de angajați. „Concurența e prea puternică”
Gigantul american de telecomunicații Verizon Communications a anunțat un plan de reducere a personalului cu până la 20% din personalul său nesindicalizat, afectând peste 13.000 de angajați.
Gigantul american de telecomunicații Verizon Communications a anunțat un plan de reducere a personalului cu până la 20% din personalul său nesindicalizat, afectând peste 13.000 de angajați, relatează El País.
O campanie gigant de telecomunicații concediază 13.000 de angajați. „Concurența e prea puternică”
Măsura face parte dintr-o reorganizare majoră inițiată de noul director executiv, Dan Schulman, care a preluat conducerea companiei după două trimestre consecutive de pierderi de abonați și performanțe slabe pe piață.
Ca măsură cheie în cadrul restructurării, Shulman l-a adus pe managerul spaniol Alfonso Viiaieva, care s-a alăturat echipei de conducere în calitate de vicepreședinte executiv și director de transformare.
Cei doi au lucrat împreună anterior la Raul. Viianieva are peste 20 de ani de experiență în management strategic, dezvoltare corporativă, inovare și știința datelor, inclusiv funcții la McKinsey, SingTel și fonduri de capital de risc. În prezent, este membru al consiliilor de administrație ale Bankinter și Euro Assistance.
Citește și: O firmă românească globală iese de pe piaţa de capital, pe termen nelimitat. E semnal prost pe Bursă
Reducerile vor intra în vigoare încă de joi, potrivit unei note interne adresate angajaților, citată de Associated Press. Acestea afectează toate nivelurile companiei - de la echipele de vânzări și departamentele de servicii pentru clienți până la o parte din conducerea superioară. Majoritatea celor afectați vor pleca înainte de sfârșitul anului. Conducerea avertizează că sunt posibile alte schimbări în următoarele săptămâni.
Citește și: Oracle își reduce cu 40% activitatea în România. Are peste 5.000 de angajați, profit de 30 mil. lei
Compania are 100.000 de angajați
În scrisoarea sa, Shulman subliniază că actuala structură a costurilor „limitează” capacitatea Verizon de a investi, inclusiv în îmbunătățirea experienței clienților - o prioritate pe care compania o plasează în centrul strategiei sale. El insistă asupra „raționalizării operațiunilor” pentru a depăși inerția internă, care „încetinește” compania și îi afectează competitivitatea.
Verizon are aproximativ 100.000 de angajați cu normă întreagă, potrivit datelor transmise Comisiei pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA. Un purtător de cuvânt al operatorului a precizat că aproximativ o cincime din echipa de conducere, care nu este sindicalizată, va fi afectată de restructurare.
Compania continuă să se confrunte cu o concurență acerbă în domeniul serviciilor de internet mobil și fix din partea AT&T, T-Mobile și a altor jucători puternici de pe piață. Schloman promite să facă din Verizon o organizație „mai simplă, mai eficientă și mai ambițioasă”, capabilă să investească în ofertele sale și să-și păstreze clienții într-un mediu extrem de competitiv.