Mulți șoferi de mașini electrice se întreabă dacă în cazul în care rămân fără curent în baterie într-o zonă izolată sau dacă le pică curentul acasă, cum s-a întâmplat recent în Spania și Portugalia pe fondul blackout-ului aproape total, pot încărca de la un generator sau un grup electrogen.
Citește și: Modelul chinezesc Lynk & Co 02 este Best Electric Car in România 2025. Cel mai bun consum, Ford Puma
Rămâi în „pana prostului” cu mașina electrică? „Salvarea” poate fi un generator? Ce spun specialiștii
În caz de urgență, mașinile electrice pot fi încărcate fără probleme de la un generator sau un grup electrogen, pe benzină ori diesel.
Singura problemă e că încărcarea durează foarte mult. De exemplu, de la un generator casnic, o baterie de 26,8 kWh, cum are Dacia Spring, se încarcă în circa 13 ore, iar una de 60 kWh, cum are Tesla Model Y, în circa 30 ore.
Citește și: „Revoluție” în lumea mașinilor electrice! Chinezii au făcut o baterie ce oferă și 1.500 km autonomie
Dar câțiva kW, suficienți pentru a ajunge până la prima priză, se pot „alimenta” în câteva ore. La 220 volți, bateria trage maximum 2,2 kW pe oră.
Atenție, însă. Consumul de combustibil al generatorului nu este neglijabil. Pentru a produce energia electrică de care aveți nevoie pentru a vă reîncărca mașina electrică, motorul cu ardere internă al generatorului are nevoie, în medie, de 1 până la 2 litri de benzină pentru a produce 1 kWh de electricitate. Iar un grup electrogen consumă și mai mult.