28 de mașini electrice eligibile - să fie lansate pe piață după data de 1 martie 2024 și care sunt disponibile la vânzare pe piața românească, alături de facelift-uri importante, care au presupus (eventual) și schimbarea capacității bateriei - , 8 finaliste, un test de aproximativ 500 de kilometri în trafic real, pe ruta București - Brașov - Covasna - București, o singură mare câștigătoare a titlului Best Electric Car in România, ediția 2025.
Citește și: Best Electric Car in Romania 2025: Juriul a desemnat cele 8 mașini electrice care merg în finală
Modelul chinezesc Lynk & Co 02 este Best Electric Car in România 2025. Cel mai bun consum, Ford Puma
Juriul specializat al Best Electric Car in Romania, format din 16 jurnaliști și bloggeri auto cu experiență vastă, a acordat, după două zile de teste în trafic real (oraș, autostradă, șosea, macadam) a desemnat prin vot, cu un total de 97 de puncte, SUV-ul electric compact Lynk & Co 02 drept Best Electric Car in România 2025.
Pe locul 2 s-a clasat Renault 5 E-Tech, cu 94 puncte, iar pe cea de-a treia treaptă a podiumului a urcat micuțul Hyundai Inster, cu 85 puncte.
Apoi, au urmat, conform punctajelor obținute, Kia EV3 (84 puncte), Ford Puma Gen-E (68 puncte), BYD Sealion 7 (61 puncte), Volvo EX90 (49 puncte) și Cupra Tavascan (38 puncte).
Votul juriului Best Electric Car in Romania 2025
În cadrul evenimentului de premiere Best Electric Car in Romania 2025, desfășurat la Ministerul Mediului, în prezența ministrul Mircea Fechet, au mai fost acordate următoarele distincţii de către juriul Best Electric Car in Romania:
- BestElectric Tech, pentru cea mai interesantă tehnologie – BYD Sealion 7
- BestElectric Range, pentru cea mai buna autonomie – KIA EV3
- BestElectric Consumption, pentru cel mai redus consum – Ford Puma GEN-E
- BestElectric Design, pentru cel mai reușit aspect – Renault 5
- BestElectric Premium, pentru cel mai reușit model premium – Volvo EX90.
Premiul de Popularitate Best Electric Car 2025, obținut în urma votului online al pasionaților de automobile, a fost câștigat fără drept de apel de Ford Puma Gen-E.
Nu în ultimul rând, premiul Best Electric City, care premiază cele mai dezvoltate municipii din punctul de vedere al infrastructurii de încărcare, a revenit în acest an municipiului Cluj – Napoca.
Best Electric Car in Romania 2025 a fost un eveniment special nu doar pentru că a ajuns la cea de-a 5-a ediție, ci mai ales datorită celor o8 modele auto din finală:
- Ford Puma Gen-E - prima mașină electrică produsă în România
- Renault 5 – deținătorul celui mai important trofeu auto european, de 61 de ani – European Car Of The Year 2025 (unde are și România un reprezentant, între cei 60 de membri ai juriului)
- Kia EV3 – deține premiul World Car of the Year 2025
- Hyundai Inster – deținătorul recent al titlului Best ElectricCity Car in Romania 2025, competiție dedicată autoturismelor urbane, mai scurte de 4 metri
- Cupra Tavascan – reprezentanta celor mai noi tendințe de design ale mărcii spaniole
- BYD Sealion 7 – un model spectaculos recent intrat în România, care trebuie să ajute marca chinezească BYD să devină lider de piață în România în 5 ani (după cum a declarat dna. Stella Li, vicepreședinte executiv BYD)
- Link&Co 02 – un SUV electric compact chinezesc, din familia Geely, conceput în Suedia și „frate” de platformă cu Volvo EX30
- Volvo EX90 – nava amiral Volvo, un adevărat etalon al rafinamentului și luxului electric
Best Electric Car in Romania a ajuns la cea de-a 5-a ediție în 2025. Anul acesta competiția a fost „Powered by” Arval Romania, partener de încărcare - Eldrive Romania, parteneri - Schaeffler, Hotel TTS Covasna, Hankook Tyres, Bucuresti Mall Vitan, Ministerul Mediului - România.