Pe fondul electrificării, constructorii de automobile din China au luat cu asalt Europa, iar piața din România nu face excepție. În decurs de mai puțin de o săptămână, cum se aproprie și deschiderea Salonului Auto București 2024 (1-6 octombrie, la Romexpo), nu mai puțin de trei mărci de mașini electrice din China și-au făcut oficial intrarea pe piața din România.
Producătorii auto din China „atacă” România. Trei mărci de mașini electrice, lansate în câteva zile
Vineri, 20 septembrie 2024, s-a lansat oficial în România marca chinezească Geely. Primul model comercializat nu va fi electric, ci pe benzină. Este vorba despre Geely Coolray (motor pe turbo pe benzină de 1.5 litri/172 cai putere și cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte), un SUV de segment B, care se bate cu modele precum Renault Captur, Peugeot 2008 sau Skoda Kamiq. Prețurile vor fi anunțate în cadrul SAB 2024, dar oficialii mărcii au spus că versiunea de echipare de top va costa „sub 29.000 de euro”. Apoi, Geely va aduce în România și SUV-ul compact Geely Starray, și SUV-ul electric Geely EX5.
Citește și: Marca chinezească Leapmotor vine în România. Atacă direct Dacia Spring. Aduce și un SUV electric
Iar marți, 24 septembrie 2024, au „aterizat” oficial în România Lynk & Co și Leapmotor International.
Lynk & Co, marca premium a grupului chinez Geely, care deține și constructorul european Volvo, și-a deschis pe 24 septembrie 2024 un showroom de tip „pop-up” în București și a lansat SUV-ul compact Lynk & Co 01. E plug-in hybrid de 262 cai putere, animat de un motor turbo pe benzină de 1.5 litri și 180 cai putere și un motor electric de 80 cai putere, legat la o baterie de 17,6 kWh. Oficial, merge 100% pe baterie până la 75 km. Apoi, Lynk & Co va aduce în România SUV-ul 100% electric Lynk & Co 02, care e pe aceeași platformă cu Volvo EX30, și SUV-ul plug-in hybrid de clasă medie Lynk & Co 08. Prețurile vor fi anunțate tot în cadrul SAB 2024.
Foto: SUV-ul compact Lynk & Co 01 e plug-in hybrid și dispune de 262 cai putere
Lansarea Leapmotor International, companie din care Stellantis deține 51%, în România, pe 24 septebrie 2024, a coincis cu debutul european al mărcii.
Astfel, modelul electric de oraș Leapmotor T03, un adversar periculos pentru Dacia Spring, având în vedere prețul de bază de 19.900 euro, TVA inclusă (deci, de la 14.800 euro prin Rabla Plus), a fost lansat la București în sincron cu evenimentul european de lansare a primelor două modele Leapmotor, T03 și SUV-ul electric C10, de segment D, de la Milano.
Citește și: Chinezii de la Dongfeng lansează în Europa o mașină electrică mai ieftină ca Dacia Spring. Cât costă
Leapmotor T03 este o mașină electrică compactă din segmentul A (lungime de 3.620 mm, lățime de 1.577 mm, înălțime de 1.652 mm și ampatament de 2.400 mm), cu un motor de 95 cai putere, o autonomie de până la 265 km (WLTP) și un spațiu interior de automobil din segmentul B.
Dacă primele unități Leapmotor T03 vor fi aduse din China, din 2025 mașinuța va fi produsă și în Europa, la Tychy, Polonia, unde va înceta în curând producția modelului Fiat 500 Hybrid, scăpând astfel de supra-taxele impuse de UE mașinilor electrice fabricate în China.
Citește și: Taxele UE pentru mașinile electrice din China: Reduceri pentru Tesla, VW și BMW. Beijingul supărat
Parteneriatul Stellantis – Leapmotor este primul parteneriat global din sectorul vehiculelor electrice, între un producător auto major și un OEM chinez specializat în New Vehicle Energy (NEV).
Mai exact, joint-venture-ul 51:49, condus de Stellantis, își propune să crească vânzările Leapmotor în China, una dintre cele mai mari piețe auto din lume, și să valorifice prezența comercială consolidată a Stellantis pe piețele internaționale, pentru a crește vânzările Leapmotor în alte regiuni.