Electrificarea dă peste cap ordinea mondială cimentată din lumea automobilelor termice.
Producătorii auto din China „atacă” România. Trei mărci de mașini electrice, Leapmotor, parte a grupului Stellantis, Geely și Lynk & Co (brandul premium al Geely) au fost lansate oficial pe piața autohtonă în doar câteva zile.
China a invadat Rusia. După ce constructorii auto occidentali au ieșit de pe piața rusă, din cauza războiului declanșat de Putin în Ucraina, și pe fondul sancțiunilor internaționale, în 2024, în Top 10 mărci auto vândute în Rusia 9 sunt chinezești.
Un producător chinez plusează în războiul prețurilor mașinilor electrice. A ieftinit un model cu 200 km autonomie, care în Europa s-ar înmatricula ca cvadriciclu pe baterii, de la 8.200$ la 5.500$, în urma operării unui facelift.
Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.