Primului model Toyota 100% electric îi cad roțile. Producătorul se oferă să răscumpere mașinile

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.08.2022 - 22:00

Toyota, pionierul mobilității electrificate cu modelul Prius, și-a întârziat cât a putut intrarea în segmentul 100% electric și, când a făcut-o, a pășit, se pare, cu stângul. Toyota bZ4X are o problemă tehnică conceptuală gravă: riscă să-i cadă roțile.

SHARE

Toyota a dezvoltat primul său model 100% electric, bZ4X („bZ”, de la „beyond Zero”), pe o platformă realizată în cooperare Subaru, botezată e-TNGA. Conceptul a fost prezentat în aprilie 2021, iar livrările Toyota bZ4X, un SUV electric compact, cam de dimensiunile modelului Toyota Rav4, au început să ajungă acum câteva luni. Până în iunie 2022, circa 2.700 de proprietari și-au primit mașinile.

Citește și: Festivalul Vitezei de la Goodwood. Inovațiile trecutului, prezentului și viitorului

Spre sfârșitul lunii iunie, Toyota a anunțat o rechemare în service totală pentru Toyota bZ4X, comunicând că a identificat o problemă tehnică din cauza căreia mașinii riscă să-i cadă roțile și recomandându-le proprietarilor să nu se mai urce la volan. Producătorul a menționat că problema ar fi un șurub de la butucul roților slab strâns pe banda de asamblare și spus că este gata să le acopere proaspeților posesori de bZ4X anumite cheltuieli neprevăzute cauzate de indisponibilitatea mașinii, relatează autonews.com.

Problema șurubului se pare, însă, că este mult mai gravă, conceptuală. Inginerii Toyota au constatat că strângerea acestora în service nu rezolvă problema, că șurubul se slăbește din nou în mers, din cauza unui viciu de proiectare al ansamblului roată – suspensie.

Citește și: Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, ajunge și la 22.500 €. A fost scumpită cu încă 400 €

Prin urmare, în lipsa unei soluții rapide, Toyota a anunțat „Stop Sales” (oprirea vânzărilor) pentru Toyota bZ4X, iar proprietarii sunt invitați să-și lase mașinile în service. În schimb, Toyota le propune să le închirieze temporar o mașină și să plătească și carburantul în anumite limite sau, în premieră pentru un producător auto de asemenea anvergură, să răscumpere bZ4X-urile.

Bineînțeles, aceeași problemă are Subaru Solterra, „fratele” Toyota bZ4X. 

Scrisoarea primită de proaspeții proprietari ai modelului 100% electric Toyota bZ4X din Statele Unite:

„Recent, v-am informat cu privire la o rechemare de siguranță care implică Toyota bZ4X 2023 și vă cerem în continuare să nu permiteți conducerea vehiculului până când nu este disponibilă o soluție. Lucrăm cu sârguință la un remediu și vă vom anunța în viitor când va deveni disponibil.

Pentru Toyota, siguranța dumneavoastră este o prioritate maximă. Dacă nu ați făcut deja acest lucru, vă rugăm să contactați orice dealer autorizat Toyota și acesta va aranja să vă ridice și să depoziteze vehiculul, fără costuri, până când remediul este disponibil. De asemenea, vă vom oferi un vehicul de împrumut fără costuri.

Acordăm o valoare deosebită experienței clienților noștri și recunoaștem inconvenientul pe care îl prezintă această situație. Prin urmare, Toyota oferă proprietarilor afectați următoarele până când remediul este disponibil:

• Un autovehicul de împrumut și depozitarea fără costuri vehiculul dumneavostră

• Rambursarea costurilor de alimentare cu combustibil suportate în timpul utilizării vehiculului de împrumut furnizat

• Un credit total de 5.000 de dolari pentru plățile creditului/leasing-ului sau a prețului de cumpărare dacă vehiculul a fost plătit în totalitate

• Timp suplimentar pentru încărcarea gratuită la toate stațiile publice deținute și operate de EVgo la nivel național, până la 31 decembrie 2024

• Prelungire garanției vehiculului dvs. pe baza perioadei de timp în care vehiculul dumneavoastră nu poate fi condus din cauza recall-ului (de la data anunțării retragerii din 23 iunie 2022, până la o dată în viitor când remedierea va fi posibilă)

Alternativ, dacă nu doriți să procedați așa cum este descris mai sus, Toyota se oferă să vă răscumpere vehiculul. Condițiile pentru răscumpărare pot varia, în funcție de stat și de circumstanțe particulare.

Un specialist bZ4X vă va contacta în zilele următoare pentru a discuta despre aceste opțiuni. Dacă doriți să vorbiți cu cineva mai devreme, vă rugăm să ne contactați la 1-800-331-4331 și să selectați opțiunea trei, între orele 8 a.m. – 8 p.m. luni-vineri și 9:00 - 19:00. Sâmbătă ET.

Regretăm sincer orice neplăcere pe care această problemă v-a cauzat-o,

Toyota Motor Sales, SUA”

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.