Inteligența artificială nu este utilă doar pentru a genera conținut pe rețelele de socializare sau pentru a-i ajuta pe șoferi să dea comenzi vocale sistemelor mașinii, de exemplu.
Datorită „talentului” sistemelor AI de a detecta ceea ce ochiul uman nu poate vedea întotdeauna, inteligența artificială este, de asemenea, utilizată din ce în ce mai mult pentru a detecta avariile unui vehicul.
În ultimul an, companii precum Amazon au folosit această tehnologie pentru a afla starea vehiculelor de livrări, dacă acestea au fost avariate sau au nevoie de reparații, în mai puțin de un minut. Iar această inovație face, de asemenea, fericite companiile de Rent-a-Car.
Citește și: VIDEO A fost inventat „mecanicul” cu Inteligență Artificială. Cum verifică mașinile în service
Mașină de închiriat în vacanță? Ai grijă la scanerul cu AI! O zgârietură pe jantă de 2 cm, 400$
Hertz, una dintre cele mai mari companii de Rent-a-Car, folosește, în funcție de locație, scanere cu AI la returnarea autovehicului care văd și cele mai mici zgârieturi sau îndoituri.
Un client care a închiriat un Volkswagen de la Hertz în SUA, de exemplu, la doar câteva minute după ce a returnat mașina, a primit o factură de 440 de dolari pentru o zgârietură minusculă de 2,5 cm pe o roată.
„Problema” a fost detectată în câteva secunde de un scaner tip tunel dotat cu inteligență artificială.
O serie de sucursale Hertz din America au fost deja echipate cu astfel de scanere AI extrem de sofisticate.
Un alt client Hertz din SUA a raportat că a fost facturat 195 de dolari pentru o îndoitură pe caroserie cât o linguriță, văzută tot de sistemul cu AI, conform carscoops.com.
Iar „recepționerul digital” a început să fie utilizat și în Franța de Hertz, în special la aeroportul din Nisa, informează automobile-magazine.fr.
Citește și: Mașinile electrice, cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel
Cum funcționează scanerul cu AI de la Hertz la returnarea mașinii închiriate. E făcut de firma israeliană UVeye
Tehnologia se bazează pe trei sisteme independente de camere de înaltă rezoluție, capabile să inspecteze un vehicul în câteva secunde, față de câteva minute pentru un om: unul scanează partea inferioară a vehiculului, altul analizează starea roților și a anvelopelor și un al treilea scanează caroseria.
Tot ce trebuie să facă șoferul este să conducă mașina sub o arcadă și asta este tot.
Datele sunt compilate sub forma unei imagini 3D a vehiculului pentru a detecta orice deteriorare sau nevoie de întreținere.
Ochii digitali și algoritmii detectează orice, de la cuie în anvelope la scurgeri de lichid, lovituri și crăpături în parbriz, defecte care sunt uneori aproape invizibile cu ochiul liber.