Peugeot 3008 GT - Tripletul șic

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.11.2019 - 08:17

Tripleții Grupului PSA din segmentul SUV-urilor compacte, Opel Grandland X, Peugeot 3008 și Citroën C5 Aircross, împart aceeași platformă EMP2, dar au personalități complet diferite.

SHARE

Iar 3008-ul poate fi considerat „fratele“ șic, cu un design incisiv și atrăgător, finisaje și dotări care frizează premiumul și o ambianță de top. Nu a obținut degeaba, în premieră pentru un SUV, titlul „Mașina Anului“ în 2017, chiar dacă nu dispune de tracțiune integrală.

În 2008, când 3008-ul a apărut în nomenclatorul Peugeot, asaltul SUV-urilor nu se prefigura încă. Francezii au avut ceva fler și au încercat să-i dea modelului un aer de crossover.

Însă, le-a ieșit mai mult un monovolum. Și, cum criza a lovit năpraznic, iar, după aceasta, locul monovolumelor a început, ușor, ușor, să fie luat de SUV-ulețe și crossovere în preferințele clienților, succesul de piață a întârziat să apară.

Așa că francezii s-au repliat. După experiența bună cu SUV-ul 4007 (2007-2012), versiunea cu „leu“ pe capotă a Mitsubishi-ului Outlander, și succesul SUV-ului sub-compact2008, lansat în 2013, francezii s-au pus serios pe treabă. Rezultatul? SUV-ul compact 3008 sensibilizează retina cu design-ul său șic.

Partea frontală este dominată de grila radiatorului, peste care vine o capotă cu „zgârieturi“ orizontale. Cromul este prezent peste tot, fie că vorbim despre calandru, portiere sau plafon.

În spate, desenul blocurilor optice cu tehnologie LED aduce cu ghearele unui leu, completând inconfundabila siglă, tocmai pentru ca nimeni să nu se îndoiască că vorbim de un Peugeot.

Iar la capitolul calitate percepută 3008 a învățat de la creșă limba germană, cel puțin în cazul versiunii  de top GT, și a transmis cunoștințele acumulate și noului 508.

Tracțiune 4x2

În sfârșit, din acest an, Peugeot 3008 și „frații“ săi au și o versiune 4x4, obținută prin electrificare (3008 Hybrid 4). Restul gamei, însă, rămâne „4x2“. Sigur, integrala nu e obligatorie, nici măcar în cazul SUV-urilor.

Te poți simți la înălțime și cu „4x2“, cât timp statisticile arată că majoritatea posesorilor de SUV-uri și chiar de off-roadere serioase rar se mai avântă în teren greu, preferând asfaltul și maximum un drumeag desfundat, pe care, cu puțină voință, îl poate parcurge și o mașină normală, „așezată“.

Da, dar până la un punct. Tracțiunea integrală nu ajută doar în teren, ci este un sistem care aduce la pachet un plus de siguranță indiferent de suprafața de rulare, mai ales pe ploaie, mâzgă sau zăpadă și în contextul unei motorizări puternice.

3008-ul GT este echilibrat, se așează bine pe drum, dar, ca și Grandland-ului X, nu prea îi plac virajele rapide (C5-ul Aircross e și mai timid), dieselul de 2.0 litri și 180 CP trage foarte bine, chiar dacă la turații înalte începe să se audă destul de tare în habitaclu, iar cutia de viteze automată, cu opt trepte, schimbă destul prompt și agreabil, iar în modul „Sport“ ține destul de bine agregatul în zona de putere.

34 637 € 

este prețul de bază al SUV-ului
Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDI,
TVA inclusă


Bine, se mai încurcă câteodată între trepte, însă situația poate fi rezolvată prin selectarea manuală a treptelor cu ajutorul padelelor din spatele volanului (maneta schimbătorului nu poate fi folosită pentru indexarea manuală). Prin urmare, 3008 GT este pregătit și pentru aventuri mai sportive, caz în care o integrală ar fi oferit numai beneficii.

Sistemul Grip Control, cu modurile „Noroi“, „Zăpadă“, „Nisip“, „ESP Off“ și „Standard“, alături de sistemul de asistență la coborârea pantelor – HADC, substituie destul de bine integrala în multe situații.

Dar un „4x4“ ar face minuni, de exemplu, pe virajele abordate în forță pe ploaie, la urcarea pantelor acoperite cu gheață sau la ieșirea din nămeți... Pentru că mașina poate și îți și transmite asta prin toți porii.

Senzație de „bien-être“

Cum urci la bordul lui 3008 GT ai o senzație de „bien-être“, cum spune francezul. Rafinament, tehnologie, ergonomie, confort, finisaje apropiate de premium și, nu în ultimul rând, o arhitectură de concept. Te simți într-o altă lume.

Când privești i-Cockpit-ul, display-ul pus în locul intrumentarului clasic (standard pe toate versiunile), ai impresia că joci într-un film SF.

Grafica este impecabilă și nivelul de personalizare, fabulos. Iar scaunele îmbrăcate într-un mix de piele cu Alcantara par scoase direct din living-ul unui conac.

Singura problemă este întâlnită la nivelul volanului, care este mult prea mic și pare împrumutat de la o consolă PlayStation. Dar, cu timpul, te poți obișnui, ceea ce nu se poare spune despre satelitul de comandă a pilotului automat din spatele volanului.

Prezent pe toate modelele cu leu în frunte, acest satelit este foarte incomod. Nu-i vezi butoanele în timpul mersului și, prin urmare, mergi pe pipăite, iar la manevrele de parcare, de exemplu, îl poți încurca cu maneta de semnalizare.

Și, dacă tot a venit vorba despre butoane, nu pot fi trecute cu vederea cele șase amplasate pe consola centrală, sub forma unei claviaturi de pian, care oferă acces direct la funcțiile principale de control: radio, climatizare, navigație, parametri autovehicul, telefon și aplicații mobile.

Nu lipsește tehnologia Mirror Screen pentru aplicațiile de smartphone, compatibile cu Apple CarPlay, MirrorLink sau Android Auto.

De asemenea, Peugeot 3008 este echipat cu un sistem wireless de încărcare a telefoanelor inteligente. Tot o senzație de bine trăiești și la pompă.

Extraurban, 3008 GT se mulțumește cu 7.2-7.4 litri/100 km, în contextul unui ritm destul de alert, iar în oraș cei 180 CP nu cer mai mult de 9.2-9.4 litri/100 km.

Verdict Newsweek

+ Design șic, arhitectură interioară futuristă, calitatea finisajelor și a meterialelor din habitaclu, i-Cockpit-ul SF, suplețea suspensiei.

Lipsa tracțiunii integrale, prețul destul de ridicat pentru un SUV 4x2, vizibilitatea în spate, amplasarea satelitului de control al pilotului automat.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te