vineri 05 decembrie
EUR 5.0920 USD 4.3641
Abonează-te
Newsweek România

China planifică un mega-tunel maritim pentru trenuri. Se va circula cu viteze record

Data publicării: 05.12.2025 • 07:53 Data actualizării: 05.12.2025 • 07:57
Tunel Foto: Profimedia Images (fotografie cu rol ilsutrativ)
Tunel Foto: Profimedia Images (fotografie cu rol ilsutrativ)
Stație tren Foto: Pexels (imagine cu rol ilustrativ)
Stație tren Foto: Pexels (imagine cu rol ilustrativ)

China se angajează într-una dintre cele mai mari aventuri cu tuneluri din toate timpurile: o structură futuristă de mare viteză este construită sub strâmtoarea Bohai.

Sună a science fiction, dar este o realitate reală în domeniul construcțiilor: China intenționează să construiască un tunel feroviar lung de 123 de kilometri sub Marea Bohai, în nord-estul țării. Aproape 90 de kilometri din acesta vor trece direct pe sub mare.

Acest lucru ar face din „Tunelul Strâmtorii Bohai” cel mai lung tunel subacvatic din lume - de aproape trei ori mai lung decât Tunelul Canalului Mânecii dintre Anglia și Franța.

China planifică un mega-tunel maritim pentru trenuri. Se va circula cu viteze record

Noul super-tunel va conecta orașele portuare Dalian și Yantai - două metropole de pe coasta de est a Chinei. În prezent, călătoria durează opt ore cu feribotul sau necesită un ocol imens de 1.400 de kilometri pe uscat. Cu noul tunel, trenurile de mare viteză vor parcurge distanța în doar 40 de minute.

Citește și: Trenurile metropolitane, doar un vis în 2024. În 1948, se mergea pe CFR din București la Snagov

Megaproiectul va costa 220 de miliarde de yuani, echivalentul a aproximativ 27 de miliarde de euro. Pentru aceasta, China va primi un gigant cu trei tuburi: două tuburi pentru trenuri care circulă cu viteze de până la 250 km/h și o a treia pentru tehnologie, situații de urgență și întreținere.

Stație tren Foto: Pexels (imagine cu rol ilustrativ)
Stație de tren Foto: Pexels (imagine cu rol ilustrativ)

Traseu prin zona cutremurului

Oricât de spectaculos ar părea proiectul, este și extrem de riscant: tunelul este planificat să atingă o adâncime de cel puțin 30 de metri sub fundul mării, deoarece zona este activă din punct de vedere seismic.

Zone cutremure periculoase se află în apropiere. Construcția va avea loc, de preferință, în roca de bază - acolo este mai sigur, iar presiunea apei este mai mică.

Citeşte şi: 10.000 lei/lună salariu, spor de noxe, de tunel, al 13-lea salariu, la METROU unde se lovesc trenuri

Potrivit experților, construcția ar putea dura între 10 și 15 ani – cu condiția ca toate autorizațiile să fie acordate și tehnologia să își respecte promisiunile.

Adevărul este: fie că este vorba de nebunie ecologică sau megalomanie, tunelul feroviar subacvatic ar fi unic la nivel mondial – și demonstrează cât de ambițios își extinde China rețeaua de transport.

Mai multe articole din secțiunea Tehnologie
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră