Opel transformă a II-a generație Mokka într-un crossover de lifestyle și abandonează tracțiunea 4x4

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.10.2020 - 19:46
Opel Mokka B
Opel Mokka B

Cea de-a doua generație Opel Mokka, best-seller-ul constructorului german în segmentul SUV-urilor sub-compacte, din 2013 până în prezent, este primul model care afișează noua linie de design ”Opel Vizor” și dispune de panoul de bord complet digital ”Pure Panel”.

SHARE

Accentul pe lifestyle al noului model este clar. Asta se cere, asta se oferă, până la urmă, dar, din păcate, avantajele nete ale tracțiunii 4x4, disponibilă pe unele versiuni ale vechiului model și care îi confereau mașinii și o poziție privilegiată în acest segment extrem de disputat, au fost date complet uitării.

Mokka II sau Mokka B, cum vreți să-i spuneți, are la bază platforma multi-energy (CMP) folosită de frații săi din grupul PSA, Peugeot 2008 și DS3 Crossback, și de noile citadine Peugeot 208 și Opel Corsa F, inclusiv de versiunile 100% electrice.

Cu o lungime de 4,15 metri, foarte apropiată, de exemplu, de cea a Volkswagen-ului T-Cross (4,11 metri) sau a Seat-ului Arona (4,13 metri), mașina este puțin mai scurtă decât crossover-ul Crossland X (4,21 metri) și evident oferă un porbagaj mai micuț (350 litri vs. 410 litri). Dar este și mai joasă (1.531 mm vs. 1.605 mm) , ceea îi conferă o dinamică superioară.

În materie de design exterior, noile linii botezate ”Opel Vizor”, care integrează perfect grila radiatorului, farurile IntelliLux LED matrix și noua emblemă, cu ”fulgerul”, Opel Blitz, într-un singur element, aduc un suflu puternic din zona de lifestyle viitoarei game a constructorului.

Iar interiorul celei de-a doua generații Mokka integrează, în premieră pentru Opel, un panou de bord complet digital. Nu, bordul SF al primului Kadett GSi din anii 1980 nu era complet electronic. Opel Pure Panel integrează două ecrane de mari dimensiuni și se concentrează pe elementele esențiale. În contrast cu posturile de conducere supraîncărcare cu informații și comenzi, Pure Panel dispune de un design unic, clar. Este structurat clar și ușor de înțeles dintr-o singură privire.

În ceea ce privește dotările, Mokka B rămâne fidel tradiției mărcii de a pune la dispoziția unei game largi de cumpărători tehnologii inovatoare din segmente de piață superioare. Acestea includ sisteme precum tempomat avansat și poziționare activă pe banda de circulație. Sistemul de iluminare IntelliLux LED® matrix, cu 14 elemente optice și funcție anti-orbire este unic în segment. Iar toate versiunile de model sunt dotate standard cu frână ”de mână” electrică, precum și cu sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Printre dotări se numără și camera video panoramică, la 180 de grade, pentru marșarier, sistemul automat de asistență la parcare, sistemul de protecție a părții laterale și sistemul de monitorizare a unghiului mort.

Oferta de infotainment cuprinde Multimedia Radio și Multimedia Navi cu ecran tactil color de 7 inch și vârful de gamă Multimedia Navi Pro cu ecran tactil color HD de 10 inch. Monitoarele sunt integrate în noul Pure Panel și îndreptate spre șofer. Ecranul centrului digital de informații pentru șofer are o dimensiune de 12 inch.

Benzină, diesel sau 100% electric

Opel Mokka B este disponibil de la început în versiune 100% electrică, Mokka-e, dar și cu motoare diesel sau pe benzină. Motorul lui Mokka-e produce 136 de cai putere și un cuplu maxim de 260 Nm, disponibil de la pornirea de pe loc. Șoferii pot alege dintre trei moduri de conducere: Normal, Eco și Sport, iar bateria de 50 kWh oferă o autonomie de până la 324 kilometri, conform WLTP. Fie că vorbim despre stație de încărcare cu montare pe perete, încărcare rapidă sau cablu de încărcare la priza de acasă, noul model Mokka-e este pregătit pentru toate opțiunile de încărcare: de la monofazic, la trifazic la 11 kW. Opel asigură o garanție de opt ani/160.000 km pentru baterie.

Paleta de motorizări diesel sau pe benzină oferă puteri între 100 și 130 de cai. Diesel-ul de 1.5 litri produce 110 cai, iar versiunea pe benzină 1.2 turbo de 130 de cai poate fi configurată și cu o cutie de viteze automată cu opt trepte.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te