Desenată și produsă în Europa, noua Kia ProCeed îmbină armonios spațiul și versatilitatea unui break cu liniile dinamice și emoționante ale unui coupé. Ideea introducerii unei astfel de siluete practice și, în același timp, sportive, a apărut în urma scăderii interesului europenilor pentru coupé-uri compacte, cum a fost prima generație pro_cee’d. Prin urmare, ProCeed-ul preia arhitectura față de la Ceed-ul hatchback, cu luminile diurne în formă de ”cub de gheață” standard. Doar forma parașocului față este puțin diferită. Montantul ”D” puternic plonjat și plafonul arcuit conferă profilului o linie extrem de dinamică. Iar, dacă per ansamblu mașina aduce oarecum cu CLA-ul Shooting Brake, spatele tăiat, cu hayon înclinat la 64,2 grade (ca idee, hayon-ul vechiului Ceed Sportswagon avea un unghi de 52,4 grade), și design-ul blocurilor optice, unite la partea superioară pentru a crea o semnătură luminoasă unică, trezesc pe retină imaginea estompată a unui Porsche Panamera Sport Turismo. Sportivitatea este amplificată și de evacuare dublă a versiunilor GT și GT-Line.
Noul ProCeed este cu cinci milimetri mai lung decât Ceed-ul Sportswagon (4.605 mm) și cu 43 de milimetri mai scund (1.422 mm). Iar pentru a sublinia latura sportivă a mașinii, garda la sol a fost coborâtă cu cinci milimetri, până la 135 de milimetri, în timp ce ampatamentul platformei ”K2” este neschimbat (2.650 mm).
Din momentul lansării pe piață, ProCeed-ul va fi disponibil în zece culori diferite. Versiunile GT-Line vor avea jante din aliaj pe 17 sau 18 inch, în timp ce ProCeed-ul GT va veni standard cu roți pe 18 inch.
Portbagaj de 594 litri
Interiorul lui ProCeed nu diferă de cel al Ceed-ului hatchback. Planșa de bord are un design orizontal, iar deasupra consolei centrale ”plutește” ecran-ul tactil de șapte inch al sistemului de infotainment. Sportivitatea ”shooting brake”-ului este subliniată de fel de fel de ornamente și capitonajul negru al habitaclului. De asemenea, ProCeed-ul are alte scaune față, în funcție de nivelul de echipare, cu logo-ul ”GT” brodat. Sculptate sport, acestea oferă un șezut mai lung și mai ferm și conferă un sprijin lateral superior.
În ceea ce privește portbagajul, noul ProCeed oferă, atenție, 594 de litri. Cu 50% mai mult decât Ceed-ul hatch în cinci uși și mai mult decât majoritatea adversarilor din clasă (Opel Astra Tourer – 540 litri, Renault Megane Sport Tourer – 521 litri, Peugeot 308 SW – 556 litri). Doar Skoda Octavia Combi – 610 litri, Ford Focus Sportbreak – 608 litri și Hyundai i30 CW – 602 litri sunt mai generoase.
Trei motoare pe benzină și un diesel
Paleta de motorizări pe benzină include popularul 1.0 T-GDi, care dezvoltă 120 CP și un cuplu de 172 Nm, și mai potentul 1.4 T-GDi, cu 140 CP și 242 Nm. Standard, cele două propulsoare sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Iar opțional 1.4 T-GDi-ul este disponibil cu o cutie automată cu dublu-ambreiaj și șapte trepte. ProCeed-ul GT trece însă pragul psihologic de 200 CP, cu un 1.6 T-GDi de 204 CP și 265 Nm. Amatorii de diesel pot opta pentru un 1.6 CRDi ”Smartstream” care dezvoltă 136 CP și cuplu de 280 Nm pentru versiunea cu transmisie manuală sau 320 Nm pentru versiunea cu transmisie automată cu dublu-ambreiaj.