Legende pe roți: Kadett Impuls I, strămoșul 100% electric al Opel-ului Corsa-e

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.07.2020 - 11:32

Tehnologia nu apare peste noapte. Chiar dacă primul Opel Corsa 100% electric, Corsa-e, se bazează pe platforma multi-energie CMP (Common Modular Platform) a Grupului PSA, constructorul german a început să dezvolte mașina electrică de oraș acum 30 de ani, cu Kadett Impuls I.

SHARE

Opel a creat vehiculul de cercetare Kadett Impuls I special pentru deplasările în oraș, în 1980, pe baza celei de-a cincea generații Kadett, Kadett D. Testările urmăreau cât de bine s-ar potrivi traficului urban o mașină electrică bazată pe modelul de serie și care să păstreze cât mai bine spațiul interior și capacitatea portbagajului, precum și sarcina utilă.

Kadett Impuls I a fost dezvoltat de Opel în colaborare cu concernul energetic german RWE și producătorul de baterii SAFT, care și astăzi este partener al mărcii în producția comună de celule de baterii de la uzina Kaiserslautern.

Mașina avea un motor electric de 100 V DC, care dezvolta 16 kW (22 de cai putere) și propulsa roțile din față, iar energia era funizată de baterii nichel-cadmiu, cu o capacitate de 14,3 kWh. Pentru a optimiza distribuția greutății, bateriile erau integrate în compartimentul motorului și sub portbagaj. Acestea cântăreau 310 kilograme și ocupau un volum de 170 de litri.

La acea vreme, inginerii considerau că puterea maximă de 16 kW (22 CP) era suficientă pentru conducerea în oraș. Kadett Impuls I accelera de la 0 până la 50 km/h în 10 secunde. Iar viteza maximă a mașinii cu o greutate de 1.000 de kilograme era de 100 km/h. Sarcina utilă era de 350 de kilograme (490 kg, pentru varianta de serie a modelului Kadett D), iar capacitatea portbagajului era de 330 de litri (390 de litri, la modelul de serie).

Sistemul de frânare recupera parțial energia cinetică generată la frânare și o stoca sub formă de electricitate în baterie, ca și în cazul electrificatelor actuale. Dar, pentru încărcarea bateriilor de 14,3 kWh era nevoie de aproximativ cinci ore, autonomie oferită fiind de circa 80 de kilometri.

Acum, după 30 de ani, Opel Corsa-e dispune de o baterie cu o capacitate de 50 kWh, care se încarcă până la 80% din capacitate în 30 de minute, și de un motor de 136 de cai putere. Mașina sprintează de la 0 la 50 km/h în 2,8 secunde (10 secunde, pentru Kadett Impuls I), ajunge la 100 km/h în 8,1 secunde și oferă o autonomie de până la 337 de kilometri (WLTP).

Opel Corsa-e cântărește 1.530 de kilograme și poate ajunge la o viteză maximă de 150 km/h.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -