Josef Reiter, BMW Group România: În 2020, am redevenit liderul pieței premium. 2021, imprevizibil

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 27.01.2021 - 13:33
Dr. Josef Reiter, directorul general al BMW Group România

BMW Group România a recâştigat poziţia de cel mai important jucător de pe piaţa de automobile premium din România, cu un total de 3.128 automobile BMW şi MINI înmatriculate în 2020, deși anul trecut a fost unul fără precedent, cu deosebit de multe provocări.

SHARE

Cu o scădere de 21,8% față de 2019, piața auto din România a rezistat destul de bine loviturilor pandemiei, situându-se pe poziția 15 în UE, cu un volum de 126.351 autoturisme noi înmatriculate. Principalele piețe auto europene, precum Franta (-25.6), Italia (-27.9%), Marea Britanie (-29.4%) și Spania (-32.3%), au înregistrat scăderi mult mai importante.

Interesant, COVID-ul a afectat mai puțin segmentul premium al pieței auto din România. În cifre de vânzări absolute, Mercedes-Benz a fost pe primul loc, cu 2.972 de unități înmatriculate (-16%), BMW pe locul doi, cu 2.861 de unități (-22,6%), iar pe trei, Audi (1.154 unități, -28,2%). Adunând, însă, rezultatul MINI, ale cărui vânzări în România au crescut cu 17,1% în 2020 (267 unități), BMW Group România și-a recâştigat poziţia de cel mai important jucător pe piaţa de automobile premium din România, cu un total de 3.128 de automobile BMW şi MINI înmatriculate.

Pentru a vedea care au fost provocările anului 2020, ce urmează și dacă, cumva, conjuctura anului trecut a schimbat în vreun fel profilul clientului de automobile premium, Newsweek România a stat devorbă, în cadrul unei mese rotunde online, cu Dr. Josef Reiter, directorul general al BMW Group România.

Astfel, am aflat, de exemplu, că cele 2.861 de bavareze înmatriculate anul trecut au marcat mai multe premiere.

Dacă X5 a rămas cel mai de succes model BMW pe piața din România (398 unități), iar pe locurile doi și trei s-au clasat Seria 3 (376 unități) și X6 (341 unități), trebuie menționat că 2020 a fost anul modelelor BMW M, cu o creştere de 40% faţă de anul precedent (427 unităţi), ceea ce echivalează cu 1 din 5 modele din totalul livrărilor BMW Group România în 2020. Din acest total, 341 unităţi (+48%) au fost automobile de performanţă, aşa cum este BMW X5 M50d sau X6 M50d, în timp ce 86 unităţi (+14%) au fost automobile de înaltă performanţă, aşa cum este BMW M8 sau BMW M5.

De asemenea, BMW Seria 8/M8 a ocupat prima poziţie în topul automobilelor sport vândute în România, X7 s-a impus autoritar în segmentul SUV-urilor de lux, iar BMW Seria 7 a fost cea mai de succes limuzină.

Nu în ultimul rând, în 2020, BMW a fost, în premieră, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România, depăşit pe piaţa auto numai de Dacia, cu volume mult mai mari. Concret, 4 din 5 BMW-uri înmatriculate în România au fost echipate cu BMW xDrive.

"2020 a reprezentat un teritoriu absolut nou, prima pandemie cu adevărat globală din societatea modernă. Am învăţat să fim mai flexibili, să ne adaptăm şi să ne concentrăm şi mai mult pe servicii. Suntem mândri că suntem primii care au introdus preluarea şi livrarea maşinilor de acasă atât pentru clienţii noştri de service, cât şi pentru cei de automobile noi. Construim şi ne extindem în continuare cu noi servicii care să facă diferenţa pe piaţă. Chiar şi în contextul pandemiei rămânem puternici, cu doar o scădere minoră a vânzărilor în comparaţie cu puternicul 2019, stabilind chiar un record cu BMW Motorrad. În 2020 am revenit pe prima poziţie ca importator de automobile premium în România, BMW şi MINI, am excelat la capitolul electrificare şi automobile sport şi am confirmat valoarea sistemului xDrive, devenind, pentru prima dată, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România”, a declarat Josef Reiter.

Totodată, Josef Reiter a estimat că, având în vedere că 2021 este primul an în care BMW oferă pe piață 12 modele plug-in hybrid, care combină eficienţa electrică în oraş cu autonomia mare pe distanţe lungi a motorului cu ardere internă, și aproape 60 de motorizări mild-hybrid benzină sau diesel, este de aşteptat ca acesta să fie un an important pentru gama bavareză electrificată. În 2020, cota de modele BMW plug-in a ajuns la 8,2% din totalul vânzărilor mărcii.

Dieselul, însă, a rămas și, probabil, va rămâne la putere. Cota de motorizări diesel înmatriculate de BMW în România a rămas la un nivel similar cu anul precedent, la aproximativ 57,4% (2019: 61,6%), BMW ocupând prima poziţie în topul mărcilor diesel în acest segment în 2020.

În ceea ce privește MINI, Rieter a subliniat că 2020 a fost al doilea cel mai bun an din istoria MINI în România, după performanţa din 2018, susţinută atunci de vânzarea unei flote-record către un client corporate.

În ceea ce privește noul an, directorul general BMW Group România a fost, deocamdată, destul de rezervat.

”2021 rămâne extrem de imprevizibil. Evaluarea impactului economic al pandemiei şi a modului în care va fi afectată fiecare piaţă naţională rămâne o mare provocare. Balansând situaţia actuală cu perspectiva impactului campaniei de vaccinare, perspectivele pentru acest an rămân încă foarte incerte şi greu de evaluat. În acelaşi timp, însă, am înţeles, în contextul pandemiei globale, că maşinile şi mobilitatea individuală sunt acum mai importante ca oricând şi de aici vedem un potenţial de creştere pentru acest an", a explicat Reiter.

Nu în ultimul rând, Josef Reiter a prezentat calendarul 2021 al lansărilor BMW Group în România. Astfel, în februrie vine primul SUV 100% electric BMW, iX3, în martie ajung Seria 4 Cabriolet (toate motorizările vor fi mild hybrid, cu sistem 48V) și MINI Hatch facelift (3 și 5 uși), iar până la sfârșitul primului trimestru (Q1) va fi disponibil pentru comenzi și M5 CS, cel mai puternic BMW din istorie. Apoi, în aprilie, sunt programate noile M3 și M4. În Q3 și Q4, urmează X3 și X4 facelift, precum și BMW iX.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te