Frigul, dușmanul bateriilor: 4 semne care îți arată că trebuie să schimbi acumulatorul mașinii

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 21.11.2022 - 12:43
Frigul, dușmanul bateriilor. / Foto: Profimedia

Dați la cheie și învârte greu motorul sau se aprind toți martorii din bord și nu „mișcă” nimic? Frigul este unul dintre principalii dușmani ai bateriilor. Conform ADAC, 40% din toate defecțiunile mașinilor sunt cauzate de baterii, mai ales iarna.

SHARE

Iarna este, de obicei, momentul în care o baterie auto slăbită cedează, în special dacă vara a fost lungă și caniculară, ca cea din acest an. Temperaturile mari provoacă autodescărcarea bateriei și conduc la îmbătrânirea mai rapidă a componentelor electrochimice. Iar problemele încep să se vadă iarna, când este necesară mai multă energie pentru pornirea motorului. 

Citește și: Fosta iubită a „regelui cripto” rupe tăcerea. Imperiul construit din „întâmplare” s-a năruit

Pentru a evita să vă treziți că mașina pe benzină sau motorină nu pornește, iată câteva semne care arată că este timpul să schimbați acumulatorul:

1. Dați la cheie și învârte greu - Probabil este cel mai frecvent simptom. Când puneți contactul și încercați să porniți motorul, electromotorul învârte sesizabil mai greu și pornirea motorului durează mai mult decât de obicei. Această problemă nu este întotdeauna legată de starea de sănătate a bateriei (alternator defect, demaror obosit, etc.), dar, de foarte multe ori, aceasta este de vină. Pentru a fi siguri, verificați cu un aparat de măsură sau la un service specializat gradul de încărcare al bateriei și starea electrolitului. Aparatul de măsură trebuie să indice cel puțin 12V.

2. Baterie veche - Durata medie de viață a unui acumulator auto este de 4-5 ani, chiar dacă în unele cazuri există baterii care țin și 8-10 ani. Dacă nu sunteți sigur de vechimea bateriei, în general, data de frabricație este ștanțată sau scrisă pe aceasta. Pentru a fi siguri că trebuie sau nu să schimbați acumulatorul pentru a nu avea „surprize” iarna, verificați cu un aparat de măsură sau la un service specializat gradul de încărcare al acesteia și starea electrolitului. Aparatul de măsură trebuie să indice cel puțin 12V.

Citește și: Fiul interlopului Oarză care a terorizat Torino, arestat fix înaintea galei de box unde era vedetă

3. Tensiune sub 13V, cu motorul mergând - Cu motorul pornit, tensiunea măsurată la bornele bateriei trebuie să fie de cel puțin 13V. Recomandat, în jur de 14V. Dacă tensiunea este sub această valoare, iar alternatorul încarcă corect, bateria trebuie înlocuită. În cazul multor mașini, această „slăbiciune” a bateriei este indicată și în bord, prin „clipirea” martorului „Baterie”. 

4. Tensiune variabilă - Dacă observați că farurile, luminile de frână sau luminile interioare sunt puțin slabe sau au intensitate oscilantă, este posibil ca bateria să fie la sfârșitul duratei de viață sau să aveți probleme cu alternatorul. Aprindeți toate luminile în același timp și sistemul de dezaburire (lunetă, plus, eventual, oglinzi) pentru un efect mai vizibil.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te