Garanția funcționării este de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru fiecare troleibuz în ansamblu”, anunțat viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, pe pagina sa de Facebook, postând și mai multe imagini cu troleibuzele aflate în lucru în fabrica Solaris din Polonia.
Noile troleibuze Solaris Trollino 12, de 580.000 € bucata, livrate în București din martie 2024
Primul troleibuz Solaris Trollino 12 va fi livrat STB în martie 2024, iar următoarele 99 vor fi furnizate pe parcursul a şapte luni, conform primarului general al Capitalei, Nicuşor Dan.
Edilul a semnat pe 29 decembrie 2022, alături de directorul general Solaris, Eugen Daniel Ciolan, la sediul Primăriei Capitalei, contractul pentru achiziţionarea a 100 de troleibuze cu fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu, în valoare totală de 290 de milioane de lei (cca. 58 milioane euro, respectiv 580.000 €/bucată) plus TVA.
Este vorba despre troleibuze de 12 metri, Solaris Trollino 12, cu podeaua complet coborâtă, acces pentru persoane cu dizabilităţi, sistem de monitorizare GPS. Garanţia se acordă pentru cinci ani sau 300.000 de kilometri.
Troleibuzele au și o autonomie pe baterii de 20 de kilometri, acestea reîncărcându-se în momentul în care vehiculul se reconectează la reţea.
„Troleibuzele au Wi-Fi, încărcare USB, sunt monitorizate în permanenţă, au camere video, monitoare interioare. Fabrica monitorizează în permanenţă buna funcţionare a fiecărei maşini. (...) (Troleibuzul, n.r.) e omologat, practic. Noi deja am livrat la Târgu Jiu nişte troleibuze asemănătoare, tot 20 de kilometri autonomie, tot 12 metri. Deci, practic, noi nu o să facem decât o mică extensie pentru ceea ce este foarte specific troleibuzului de Bucureşti. Dar omologarea în sine există deja", a explicat Eugen Daniel Ciolan, directorul general al firmei Solaris, relatează Agerpres.
Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, a precizat că troleibuzele vor fi distribuite în toate cele patru depouri (Bujoreni, Berceni, Bucureştii Noi şi Vatra Luminoasă) şi vor circula pe toate liniile existente.
"Dat fiind că sunt prevăzute cu acea autonomie de 20 de kilometri, vom avea posibilitatea de a tranzita centrul Capitalei şi de a racorda cele patru reţele existente, astfel încât să putem crea diagonale, ceea ce ne permite pe viitor să aducem un grad de satisfacţie superior călătorilor", a spus el.
Troleibuzele noi vor înlocui modelele Astra Ikarus, care au fost furnizate în anii 1996-1997. Totodată, sistemele de tracţiune pentru troleibuzele noi vor permite o reducere a consumului de aproximativ 25%.