Un grup de companii din România a prezentat la Innowave Summit 2022 prototipul primei mașini electrice concepute și dezvoltate 100% în România, E-Car Concept by NewCar4Future.
Iar recent, după aproximativ patru ani de la inițierea proiectului de către startup-ul NewCar4Future, al cătrui principal investitor este Voicu Oprean, fondatorul companiei clujene AROBS Transilvania Software, E-Car Concept a fost omologată de Registrul Auto Român (RAR) și a primit numere de înmatricule pentru teste.
Citește și: VIDEO Lanzador, primul Lamborghini electric, „botezat” de Andra și Marcela. Povestea româncelor
„Este o mașină electrică gândită, concepută și dezvoltată la Cluj-Napoca. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), cu firme și persoane fizice pasionate de construirea și testarea limitelor tehnologice într-un domeniu atât de frumos, dar și foarte concurențial.
În acest proiect am reușit să îmbinăm talente și resurse de design, inginerie mecanică, electrică și electronică, dar și hardware și software.
Am transformat un vis nebunesc (ar zice unii) în realitate: mașina electrică made in Cluj. Marea provocare este acum atragerea de fonduri pentru prima serie de producție”, a declarat Voicu Oprean, pentru cluj24.ro.
Citește și: Mașinile electrice, coșmarul samsarilor. Află de ce nu pot să măsluiască cu succes kilometrajul
„În ultima perioadă, lucrurile au început să se simplifice din punct de vedere administrativ, în contextul în care am primit suportul tuturor autorităților, astfel că mașina a primit omologarea în vederea efectuării testelor de drum din partea RAR.
Investiția de până acum în dezvoltarea prototipului a fost de aproximativ 500.000 de euro”, a mai explicat Adrian Donca, adăugând că „marea provocare este acum atragerea de fonduri pentru prima serie de producție”.
Următorul pas presupune saltul de la prototip la producerea unei serii limitate de aproximativ cinci bucăți.
E-Car, prima mașină electrică 100% românească, un coupe în 4 uși ca un OZN
E-Car, prima mașină electrică 100% românească, este un coupe în 4 uși cu un design agresiv, ce îmbină elemente retro cu linii futuriste, ca de OZN.
Caroseria este realizată din fibră de carbon, dar, cu toate acestea, mașina cântărește circa două tone, din cauza bateriei, realizată și ea tot în România, care îi asigură o autonomie de până la 350 de kilometri.
Citește și: TOP 5 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie
Prototipul este pus în mișcare de două motoare electrice, amplasate în roțile spate, și, deocamdată, a reușit să atingă o viteză maximă de 120 km/h, în ciuda design-ului de mașină sport. Împreună, cele două motoare oferă automobilului electric 330 de cai putere și un cuplu de 1.500 Nm.
Portierele mașinii nu dispune de mânere, ci se deschid automat, cu ajutorul unui senzor. Trebuie doar să apropii mâna de o zonă prestabilită din exteriorul mașinii. Iar interiorul cu patru locuri este îmbrăcat în piele ecologică.