Cât costă o Dacia Spring în România, Italia și Germania. De ce în China este de trei ori mai ieftină

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.06.2023 - 13:09
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: Renault
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: Renault
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: captură ecran
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: captură ecran
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: captură ecran
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: captură ecran
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: Renault
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: Renault
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: captură ecran
Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 € - Foto: captură ecran

Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică la ora actuală în Europa, este produsă în China alături de versiunea sa locală, Renault City K-ZE. Cele două modele arată aproape identic și dispun de opțiuni similare, dar nu respectă aceleași norme de siguranță.

SHARE

Dacia Spring este versiunea adusă la standarde europene a modelului Renault City K-ZE, destinat exclusiv pieței din China. Iar cele mai importante diferențe sunt la capitolul siguranță. Nu costă chiar degeaba aproape de 3 ori mai mult decât modelul chinezesc.

Chiar dacă Dacia Spring este cotată cu o stea de siguranță Euro NCAP, obținând doar 6,1 puncte din 16 posibile la testul de impact frontal , 10,6 puncte din 16 posibile la testul de impact lateral, 2,8 puncte din 4 posibile la accident din spate și 0,5 puncte din 2 posibile la proba de descarcerare, cu siguranță scorul total de 49% pentru protecția pasagerilor este net peste cel pe care l-ar putea înregistra versiunea chinezească Renault City K-ZE. 

”Habitaclul lui Spring a rămas stabil la impactul frontal. Riscuri severe de rănire au fost notate la nivelul picioarelor, iar structura planșei de bord prezintă riscuri de rănire pentru pasagerii de diferite mărimi, așezați în diferite poziții.

Citește și: Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele 

Protecția la nivelul pieptului șoferului este slabă, precum și cea pentru zona pelvisului (...)

În cazul unui impact din spate, pasagerii față sunt protejați adecvat la nivelul gâtului (whipplash), dar cei spate pot fi răniți (...) În ceea ce privește scorul obținut la descarcerare, mașina a fost penalizată pentru forțele superioare necesare pentru deschiderea portierei după accident”, comentează Euro NCAP.

La capitolul „Protecția copiilor”, Spring a obținut un scor total de 56%, luând, de exemplu, doar 4 puncte din 13 posibile pentru sistemele de siguranță. Apoi, la capitolul ”Protecția participanților vulnerabili la trafic”, Dacia 100% electrică a luat 39%, fiind notată cu zero puncte, de pildă, pentru lipsa unui sistem automat de frânare. Iar la „Sistemele de siguranță activă” a obținut 32%.

Citește și: Cât costă revizia pentru o Dacia Spring, în 2023. Lista prețurilor din marile orașe

Rezultatele complete alte testului Euro NCAP le puteți vedea AICIAtenție, Euro NCAP notează comportamentul mașinilor testate la mai multe capitole, după cum ați văzut, dar scorul final nu este o medie a notelor. Scorul final reflectă cel mai slab rezultat înregistrat la oricare dintre criterii.  

Dacia Spring costă 20.800 € în România, 22.750 € în Germania, 21.450 € în Italia. În China, 7.900 €

Prețul unei mașini diferă în funcție de piață și strategia constructorului, la fel cum se întâmplă și cu produsele sau serviciile din alte sectoare. Dar o diferență de aproape 300% este greu de justificat doar de caroseria ranforsată, taxele vamale și costurile de transport. 

În România, Dacia Spring are un preț de pornire de 20.800 de euro, fără bonusurile Rabla și Rabla Plus. 

Citește și: Cum văd șoferii de Dacia Spring confortul la drum lung. ”Dacă te depășesc TIR-urile, ești problemă”

În Germania, însă, Dacia Spring pleacă de la 22.750 de euro, fiind cu 10% mai scumpă. 

Iar în Italia, prețul de bază al celei mai ieftine mașini electrice de pe piață este de 21.450 de euro, adică cu circa 3,5% mai mare decât în România. 

În China însă, Renault City K-ZE are un preț de pornire de aproximativ 7.900 de euro. Vechiul model. Cel nou, cu falicelift, abia a fost prezentat și va fi pus în vânzare spre sfârșitul anului, probabil, cu un preț de bază puțin mai mare, potrivit avtocar2020.com.

După cum se vede și din imagine, cel puțin la nivel optic, diferențele dintre Dacia Spring din Europa și Renault City K-ZE din China sunt minime.

Dacia Spring 45, punct cu punct:

  • Dacia Spring este un model de clasă ”mini”. Are 3,73 m lungime (cu 35 de centimetri mai puțin decât Sandero), 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 metri înălțime. Volumul portbagajului este de 300 de litri, fără a lua în calcul spațiul de sub podeaua portbagajului destinat roții de rezervă disponibile opțional. Garda la sol este de 15 centimetri.
  • Motor electric de 44 cai putere și un cuplu de 125 Nm.
  • Baterie Litiu-ion cu o capacitate de 26.8 kWh. Interesant, se încarcă și la stații AC de tip Wallbox, cu până la 6,6 kWh, și la stații rapide DC, dar cu maximum 30 kWh. Bateria este garantată 8 ani/120 000 km.
  • Autonomie 100% electrică de 225 km conform ciclului WLTP și de 295 km conform ciclului WLTP City. Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO, de pe planșa de bord, care limitează puterea la 31 de cai putere, în loc de 44 de cai, și viteza maximă, la 100 km/h, în loc de 125 km/h.
  • Timpi de încărcare: mai puțin de o oră pentru o încărcare a bateriei până la 80% la o bornă DC 30 kW, mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW, mai puțin de 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW, circa 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză domestică standard de 2,3 kW.

Dacia Spring 65, Extreme, doar în Europa

Din 2023, în Europa, pe lângă Dacia Spring 45 există și versiunea Dacia Spring Extreme, cu motor electric de 65 de cai putere. În România, prețul acestei versiuni mai potente pleacă de la 22.450 euro, TVA inclusă (fără Rabla și Rabla Plus). Iar modelul nu are corespondent în China, deocamdată.

Odată cu lansarea versiunii Extreme, Dacia a inaugurat noul motor ELECTRIC 65 (65 CP/48 kW). Disponibilă doar pe acest nivel de echipare, noua motorizare, asociată cu un nou reductor specific, oferă accelerații și reprize mai energice pe o plajă de utilizare extinsă. 

Echipat cu acest motor ELECTRIC 65, Dacia Spring Extreme dispune de o autonomie de 220 km în ciclu WLTP Mixt (și 305 km în ciclu WLTP City). 

La exterior, carcasele oglinzilor retrovizoare sunt vopsite în culoarea Copper Brown. Aceeași nuanță se regăsește și pe barele de pavilion, pe ornamentele de sub blocurile optice, pe capacele roților și pe logotipul Dacia de pe hayon. Ușile din față sunt decorate cu un stripping care amintește de elementul distinctiv al modelului Duster amplasat între uși și aripile din față. 

Iar la interior Spring Extreme se diferențiază printr-un ornament specific pentru pragurile ușilor, covorașe de cauciuc cu ornament specific pentru locurile din față, conturul aeratoarelor și cel al planșei de bord de culoare Copper Brown, iar materialul care îmbracă scaunele dispune de cusături aparente de culoare Copper Brown, în timp ce sigla Dacia Link este imprimată pe spătarul scaunelor din față.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te