Costul electrificării Dacia Mioveni: 600 de angajați au „plecat voluntar”. Compensații de milioane

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 07.07.2022 - 12:02
Programul de eficientizare prin „plecări voluntare” a Uzinei Dacia Mioveni s-a încheiat. / Foto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad

Programul de eficientizare prin „plecări voluntare” a Uzinei Dacia Mioveni s-a încheiat. Aproape 600 de angajați și-au scris demisiile pentru a beneficia de compensațiile între 16.000 de lei (cca. 3.300 euro) și 140.000 de lei (cca. 28.300 de euro).

SHARE

Luna trecută, Dacia i-a anunțat pe angajații săi de la Mioveni că, „pentru ameliorarea performanței companiei, inițiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților începând de la 1 iulie”. Cei care au acceptat condițiile trebuiau să depună o cerere în intervalul 10 – 23 iunie. Iar epitesti.ro a informat că aproape 600 de angajați Dacia Mioveni au plecat acasă începând cu data de 1 iulie 2022. 

Pentru a-i motiva pe angajați să plece de bună voie, conform notei interne care a ajuns în presă, Dacia le-a oferit prime în funcție de vechime, între 16.000 de lei (cca. 3.300 euro) și 130.000 de lei (cca. 26.300 euro):
 
– până la 2 ani vechime – 16.000 lei, net
– între 2 și 4 ani vechime – 40.000 lei, net
– între 4 și 8 ani vechime 70.000 lei, net
– între 8 şi 12 ani vechime 85.000 lei, net
– între 12 și 16 ani vechime 105.000 lei, net
– peste 16 ani vechime 130.000, net

Citește și: DOCUMENT Uzina Dacia Mioveni, eficientizată prin „plecări voluntare”: prime până la 28.300 de euro

„Pentru salariații înregistrați cu boli profesionale sau accident de muncă soldat cu invaliditate se acordă o sumă în cuantum de 140.000 lei net, indiferent de vechimea în muncă”, scrie în nota internă Dacia, relatează arges-stiri.ro. Adică, aproximativ 28.300 de euro.

De asemenea, Salariații care au plecat prin acest program pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în contractul colectiv de muncă pentru achiziționarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan.

Citește și: VIDEO Un vasluian a brevetat mașina viitorului. Nu are motor, nu poluează, merge cu aer comprimat

Eficientizare pentru electrificare

Motivele eficientizării de la Dacia Mioveni nu se rezumă la scăderea pieței auto per ansamblu pe fondul crizelor suprapuse (război, energie, semiconductori, materii prime). 

Dacia le-a recomandat mai ales următorilor angajați să ia în calcul „plecarea voluntară”: „salariaților din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/incetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor”. 

Citește și: VIDEO Un șofer de Porsche 911, surprins cu 287km/h din elicopter ca în „Furios și iute”

Iar acum Grupul Renault România ar vrea să angajeze aproape 500 de oameni pe posturi nou create, mai ales specialiști în informatică, automatizări și inginerie, scrie epitești.ro. Ceea ce nu înseamnă altceva decât că la Dacia Mioveni se pregătește electrificarea.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te