Fisker, producătorul de mașini electrice fondat de designer-ul auto Henrik Fisker, a anunțat că are probleme cu banii în februarie și, o lună mai târziu, încercările sale de a fi salvată de un mare investitor (Nissan, potrivit Reuters) au eșuat.
Prin urmare, în ultima perioadă, Fisker a fost nevoit sa-și întrerupă producția și să-și restrângă activitatea, iar presa de peste ocean a relatat că a încercat să vândă SUV-uri electrice Fisker Ocean și la jumătate de preț pentru a face rost de cash și a nu închide definitiv porțile.
Citește și: Cu câte mii de € se scumpește Dacia Spring din 4 iulie? UE impune taxe mari pe mașinile din China
Constructorul de mașini electrice Fisker a dat faliment. A făcut 10.000 în 2023, a vândut doar 4.700
De asemenea, compania a informat că se află în discuții avansate cu părțile interesate din domeniul financiar pentru o finanțare de tip „debitor în posesie”, fără a oferi mai multe detalii.
Unitatea operațională a companiei Fisker Group Inc a depus o cerere de faliment în Delaware, enumerând active estimate între 500 milioane și 1 miliard de dolari și datorii între 100 milioane și 500 milioane de dolari.
Citește și: Dependența de China în industria pământurilor rare pentru mașinile electrice alertează lumea
Fisker are aproximativ 200-999 de creditori, conform documentelor depuse la tribunal.
Fisker a fabricat peste 10.000 de vehicule în 2023, mai puțin de un sfert din previziunile sale, dar a livrat doar aproximativ 4.700.
Mașinile electrice Fisker fac obiectul unor investigații de reglementare pentru anumite incidente, inclusiv o anchetă demarată luna trecută de autoritatea americană de reglementare în domeniul siguranței auto - NHTSA.
Fisker e al 4-lea constructor de mașini electrice din SUA care intră în faliment. În ultimii 2 ani, Proterra, Lordstown și Electric Last Mile Solutions au avut probleme similare și au închis porțile.