Compania chineză Xiaomi îşi propune să livreze 130.000 de mașini electrice în acest an, îmbunătăţindu-şi previziunile pentru a treia oară, deoarece a înregistrat o creştere de 30,5% a veniturilor în trimestrul al treilea, transmite News.ro, citând Reuters.
Citește și: După i-au copiat pe occidentali, chinezii se copiază între ei. Cum arată copia SUV a lui Xiaomi SU7
Chinezii de la Xiaomi au dat lovitura cu mașina electrică SU7. Venituri, în creștere cu peste 30%
CEO-ul Xiaomi Lei Jun a anunțat pe contul său de socializare că producătorul de electronice îşi ridică obiectivul, faţă de un obiectiv anterior de a livra 120.000 de unităţi ale primului ău vehicul electric, sedanul SU7, pe măsură ce cererea creşte.
Acesta este, de asemenea, mult mai mult decât obiectivul iniţial de 76.000 pe care l-a stabilit când a lansat SU7, la începutul acestui an.
Xiaomi a devenit primul producător de smartphone-uri și gadgeturi electronice care face și mașini electrice în martie 2024, intrând pe o piaţă chineză aglomerată de vehicule electrice cu un preţ care atrage atenţia - sub 30.000 USD pentru modelul de bază, cu 4.000 USD mai ieftin decât cel al Modelului 3 al Tesla din China.
Citește și: VIDEO Un Xiaomi SU7, cea mai în vogă mașină electrică chinezească, ia foc din senin. Arde pe avarii
Vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in din China au crescut pentru a reprezenta peste jumătate din vânzările totale ale celui mai mare producător de automobile din lume.
În octombrie, acestea au crescut cu 56,7% faţă de anul precedent, marcând a patra lună consecutivă când vânzările de maşini alimentate cu baterii, inclusiv maşinile plug-in-uri,le-au depăşit pe cele de maşini pe benzină în ţară.
Pentru a ţine pasul cu cererea, Xiaomi şi-a dublat schimburile de producţie din iunie şi a lansat modelul premium SU7 Ultra, la un preţ de peste 110.000 USD.
Citește și: VIDEO O mașină electrică chinezească de familie, mai rapidă pe Nürburgring ca Lamborghini Huracan
Preşedintele Xiaomi, Lu Weibing, a declarat, într-un apel post-venituri, că fabrica sa are acum capacitatea de a produce 20.000 de maşini în fiecare lună şi că încă vede posibilitatea ca aceasta să crească.
”Investiţia noastră este încă foarte substanţială şi continuăm să ne îmbunătăţim hardware-ul şi software-ul. Şi, practic, nu contează care este nivelul final de livrare, investim în continuare foarte mult. Lucrăm la cercetare şi dezvoltare pentru noi modele”, a spus el.
Unul dintre domeniile la care lucrează Xiaomi este dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă, a adăugat el.
Mașinile electrice Xiaomi merg în pierdere, încă
Veniturile au fost de 92,5 miliarde de yuani (12,77 miliarde de dolari) pentru trimestrul încheiat pe 30 septembrie, depăşind estimarea consensului LSEG a 15 analişti, de 91,1 miliarde de yuani.
Huatai Securities a estimat că Xiaomi va livra 400.000 de vehicule electrice în 2025, când maşinile electrice vor creşte pentru a reprezenta aproximativ o cincime din venituri, comparativ cu 8% pentru acest an.
Afacerea auto a Xiaomi încă funcţionează în pierdere. Unitatea a raportat o pierdere ajustată de 1,5 miliarde de yuani pentru trimestrul respectiv, cu o marjă de profit brut de 17,1%.
Pe parcursul trimestrului, Xiaomi şi-a menţinut poziţia de al treilea mare producător de smartphone-uri din lume, cu livrări de 42,8 milioane de unităţi, în creştere cu 3% şi captând 14% din piaţă, potrivit companiei de cercetare Canalys.
Lu a spus că compania plănuieşte să crească numărul de magazine de vânzare cu amănuntul offline din China continentală, de la 13.000 la 15.000, până la sfârşitul anului şi 20.000 până anul viitor şi investeşte masiv în tehnologie pentru a-şi creşte cota de piaţă.
Xiaomi a raportat un profit net ajustat în creştere cu 4,4%, până la 6,25 miliarde de yuani, faţă de o estimare consensuală de 5,92 miliarde de yuani.