„Războiul” mașinilor electrice cu cele clasice, cu motoare pe benzină și motorină, intră, se pare, într-o nouă fază. Chinezii de la Huawei și Xiaomi au brevetat baterii de tip „solid-state” ce pot oferi autonomii de până la 3.000 km și, respectiv, 1.200 km.
De la laptopul „nemuritor“, la consola de jocuri pliabilă și mingea inteligentă de ping-pong.
Chinezii de la Xiaomi au dat lovitura cu mașina electrică SU7. „Smartphone-ul pe roți” se vinde așa de bine încât veniturile le-au crescut cu peste 30% în al treilea trimestru din 2024.
O mașină electrică chinezească de familie este mai rapidă pe Nürburgring ca supercar-ul Lamborghini Huracan Performante, de exemplu, și a stabilit noul record pentru un autoturism cu 4 uși. E adevărat, nu e vorba despre un model „normal”, ci de unul nou, modificat.
Un Xiaomi SU7, cea mai în vogă mașină electrică chinezească, ia foc din senin. Arde pe avarii. Proprietarul încearcă să intervină cu un stingător, dar bateria de înaltă tensiunea nu prea poate fi stinsă nici de pompieri.