Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea? Specialiștii, verdict dur

DE Alex Darvari | Actualizat: 28.12.2024 - 16:11
Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea? Specialiștii, verdict dur - Foto: Freepik
Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea? Specialiștii, verdict dur - Foto: Freepik
Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea? Specialiștii, verdict dur - Foto: Freepik
Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea? Specialiștii, verdict dur - Foto: Freepik

Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea. Specialiștii dau verdict dur și spun că NU se mai fac mașini ca pe vremuri. După câți kilometri o mașină second hand trebuie vândută?

SHARE

Care este „data de expirare” a mașinilor moderne în ceea ce privește kilometrii pe care îi pot parcurge? este o întrebare pe care mulți și-o pun.

Câți kilometri rezistă o mașină nouă până încep să cadă piesele de pe ea. Specialiștii, verdict dur

Auzim prea des fraza clișeu conform căreia mașinile noi nu mai sunt făcute ca cele vechi și că nu mai pot parcurge „kilometri infiniți”, așa cum făceau acestea.

Citește și: Coșmarul șoferilor. Pedala de accelerație rămâne blocată la podea. Specialiștii ne spun cum oprim

Există și o altă teorie des auzită despre mașinile noi, conform căreia acestea sunt proiectate de producători pentru a rezista la un anumit număr de kilometri, pe care nu îl pot depăși. Astea, pentru a forța cumpărătorii să achizționeze una nouă. În cele din urmă, care dintre acestea este adevărată?

Citește și: Vremuri grele pentru șoferi: Poluarea va scumpi benzina și motorina. Frânele și pneurile să fie ECO

După câți kilometri o mașină second hand trebuie vândută?

Prima și singura certitudine este că mașinile noi, fabricate cu tot know-how-ul pe care producătorii l-au dobândit de-a lungul anilor, nu sunt, din fericire, făcute ca cele vechi.

În funcție de categoria din care face parte o mașină, în timpul proiectării și dezvoltării acesteia, producătorul îi definește caracteristicile și specificațiile tehnice, care au legătură și cu ciclul de viață estimat.

În ciuda faptului că mașinile moderne sunt mult mai complexe, proiectate după specificații mult mai stricte în toate domeniile și echipate cu zeci de sisteme electronice care pur și simplu nu existau până acum câțiva ani, acestea nu par să fie mai puțin impresionante în ceea ce privește kilometrajul pe care îl pot atinge decât mașinile mai vechi.

Dovadă în acest sens sunt zecile de sondaje de fiabilitate publicate din când în când de surse de încredere de pe ambele maluri ale Atlanticului. Aceste studii prezintă ca fiind fiabile chiar și modele vechi de 10 ani care au parcurs sute de mii de kilometri (200 000-400 000 km) și sunt vândute acum ca modele de ocazie.

Mașini tinere cu 200.000 km la bord și cu 10 ani vechime

Chiar și o mică căutare în anunțurile de mașini de ocazie dezvăluie multe mașini moderne „tinere” cu sute de mii de kilometri disponibile spre vânzare.

În încercarea de a asigura publicul că mașinile pe care le produc nu au o dată de expirare, producătorii de automobile oferă garanția de bună funcționare impusă de lege.

Mulți dintre producători, desigur, nu se limitează la cei doi ani obligatorii în temeiul legii, ci oferă garanții mai lungi, care ajung până la opt ani. Într-adevăr, în unele cazuri, de obicei pentru garanțiile de până la cinci ani, nu există nici măcar o restricție de kilometraj din partea producătorului, în timp ce acest lucru nu era valabil pentru mașinile mai vechi.

După cum se poate observa din cele de mai sus, răspunsul la întrebarea „pentru câți kilometri a fost construită o mașină” nu este cu siguranță specific, deoarece mașinile moderne nu sunt proiectate cu o dată de expirare, ci pentru a dura cât mai mult posibil în timp, la fel ca mașinile mai vechi.

Șoferul strică mașina

Durabilitatea în timp a unei mașini și performanțele sale kilometrice depind în mare măsură de șofer (șoferi), de comportamentul lor la volan și, bineînțeles, de grija și consecvența de care dau dovadă proprietarii în ceea ce privește întreținerea periodică corespunzătoare și repararea corectă a oricăror defecțiuni care apar.

Impresia falsă care prevalează cu privire la fiabilitatea mașinilor mai vechi provine din faptul că acestea erau mult mai simple în construcție în comparație cu mașinile mai noi și, din acest motiv, puteau „ascunde” o defecțiune pentru o perioadă foarte lungă de timp fără a fi imobilizate. La mașinile noi, chiar și detectarea unei defecțiuni „nevinovate” poate imobiliza vehiculul, unitatea centrală de control încercând să prevină în acest fel o avarie mai extinsă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te